הדרישה של סמוטריץ' מנתניהו בעקבות נאום גלנט: "באופן מידי"

נאומו של שר הביטחון לא הותיר את השרים אדישים ולאחר הקריאה כי ישראל לא תשלוט בעזה ביום שאחרי, שרים קוראים לפיטוריו | סמוטריץ' דורש החלטת ממשלה: "שלילת כל מעורבות של הרש"פ ברצועת עזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/24 19:02 ז באייר התשפד

הדרישה של סמוטריץ' מנתניהו בעקבות נאום גלנט: "באופן מידי"
סמוטריץ', דורש מנתניהו החלטת ממשלה, צילום: צילום מסך

נאומו של שר הביטחון בו קרא לראש הממשלה נתניהו לקבל החלטות קשות בנוגע ליום שאחרי ברצועת עזה גורר ביקורות קשות בתוך הקואליציה עצמה. מספר שרים הגיבו לדבריו של גלנט ובמילים חריפות יש גם מי שקוראים לפיטוריו.

שר האוצר סמוטריץ' פרסם סרטון משלו ואמר כי "אני דורש מראש הממשלה להביא לממשלה באופן מידי החלטה על שלילת כל מעורבות של הרש"פ ברצועת עזה ולאחר מכן לדרוש מגלנט לבחור בין מימוש מדיניות הממשלה להחזרת המפתחות. ממשלה שאנחנו חברים בה לא תמשיך את הקונספציה, לא תקים מדינה פלשתינית ולא תסכן את קיומה של מדינת ישראל".

"שר ביטחון כזה חייב להיות מוחלף כדי להשיג את יעדי המלחמה"

השר בן גביר הגיב מיד עם תום נאומו וקרא לנתניהו לפטר את שר הביטחון: "מבחינתו של גלנט, אין הבדל בין אם בעזה ישלטו חיילי צה"ל, לבין אם ישלטו בה מרצחי החמאס. זו מהות הקונספציה של שר ביטחון" כותב בן גביר, "שר ביטחון כזה חייב להיות מוחלף כדי להשיג את יעדי המלחמה".

גלנט

גלנט, מתקפה מהקואליציה. צילום: Chaim Goldberg/Flash90

גם שר התקשורת קרעי תקף את גלנט וכתב: "קצת צניעות משר הביטחון כלפי אלו שהזהירו כל השנים מתפיסת העולם השגויה שלו ושל חבריו. בדבר אחד אני יכול להסכים איתו: כל עוד הוא שר הביטחון, שלטון צבאי הוא בהחלט אפשרות גרועה. אפשר לסדר את זה".

"'היום שאחרי' הוא שם קוד לדבר אחד בלבד - האוסלו הבא"

השרה סטרוק הגיבה לדברים וכתבה: "אם שר הבטחון מתכנן לתת את עזה לשלטון הרשות הפלסטינית, זו שמעודדת ומתקצבת טרור, שאף אחד מראשיה לא גינה את טבח ה-7 באוקטובר, שמנהלת בימים אלה שיחות-תיאום עם חמאס בסין וברוסיה, שיוזמת מהלכים בזירה הבינלאומית נגד חיילינו. שיתייצב באומץ מול משפחות חללי צה"ל ויגיד להן שבשביל זה נפלו היקירים שלהם".

בן גביר

בן גביר, תוקף את גלנט. צילום: Yonatan Sindel,Flash90

גם השרה לשעבר גלית דיסטל הגיבה לדברים וכתבה: "גלנט, תתעורר". היא הוסיפה וכתבה כי "הרשות הפלסטינית היא חמאס על מלא" והוסיפה: "צה"ל בהחלט חוסם קצינים מצטיינים רק כיוון שהם מזוהים עם הימין. 'היום שאחרי' הוא שם קוד לדבר אחד בלבד - האוסלו הבא".