עמית סגל: הרגע בו דרעי הציל את אבי מעוז

הפרשן הפוליטי עמית סגל חשף בטור השבועי שלו כי בליכוד רצו לקצץ בסמכויות של סגן השר אבי מעוז, אבל דווקא אריה דרעי מנע את המהלך: "אם נתקפל עכשיו, נתקפל כל הקדנציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/22 12:14 טו בכסלו התשפג

עמית סגל: הרגע בו דרעי הציל את אבי מעוז
צילום: Flash90

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12 התייחס בטורו השבועי בעיתון ידיעות אחרונות לסערת אבי מעוז וחשף איך יו"ר ש"ס הציל את מעוז רגע לפני שבליכוד פגעו בסמכויות שקיבל בתחומי מערכת החינוך. 

עמית סגל: בליכוד שקלו שינויים בהסכם עם מעוז

סגל כתב: "ביום ראשון בבוקר, אחרי סופשבוע לא רגוע שעמד בסימן אבי מעוז, הגיע אריה דרעי למצודת זאב. הוא מצא שם את לשכת נתניהו לחוצה וחפוית ראש: הטייפון התקשורתי שהשתולל במשך יומיים נגד הסמכת סגן השר החדש להחליט על תוכניות חינוכיות רבות הוביל תגובות קשות, גם מראשי ערים ליכודניקים. חלק ניכר מבוחרי הגוש לא רצו ללכת בדרכי נועם.


בליכוד שקלו שינויים בהסכם: למשל, הודעה שפורום מנכ"לים הוא זה שיאשר כל שינוי בתוכנית הלימודים. דרעי, סיפרו נוכחים, הזהיר אותם שזו התחלה גרועה ביותר. "ללא קשר לדעתי על מעוז", התריע, "אם נתקפל עכשיו, נתקפל כל הקדנציה. כל שבוע תגיע סערה חדשה וכל הזמן נצטרך להגיב". בליכוד הסתפקו בפוסט פאסיב-אגרסיבי שהבהיר שישראל לא בדרך למדינת הלכה".

"בחוץ יהיה סוער, אגרסיבי, אולי אפילו אלים"

הפרשן הסרוג הוסיף: "שדה המערכה של הקדנציה הקודמת היה הכנסת. בקדנציה הנוכחית זה יהיה הרחוב. לילות לבנים במשכן לא יהיו, מחוסר טעם: הקואליציה הנוכחית הומוגנית, ונהנית מרוב יציב. אלה חדשות רעות, לא טובות. בחוץ יהיה סוער, אגרסיבי, אולי אפילו אלים"