לא רק למעריצי כדורגל מושבעים: צפייה במשחקי היורו יכולה להיות משימה ציונית

משחקי היורו אינם רק למעריצי כדורגל מושבעים. אמנם עברנו כבר את רוב רובו של הטורניר, אך נותרו המשחקים המכריעים. יש לנו את היכולת לקחת את האירוע הזה היישר אל סדר היום שלנו, ולקוות מכל הלב שהמדינה שהכי מסייעת לישראל בתקופה הזאת תנצח. אז מי הנבחרת אחת שתעשה לישראלים הכי טוב על הלב?

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/24 09:17 ב בתמוז התשפד

לא רק למעריצי כדורגל מושבעים: צפייה במשחקי היורו יכולה להיות משימה ציונית
נבחרת הולנד, אנחנו בעדה, צילום: Seba Tataru,Shutterstock

ביום שלישי הקרוב ייפגשו ספרד וצרפת בחצי הגמר הראשון של יורו 2024, ויום לאחר מכן, אנגליה והולנד יעלו למשחק ראש בראש כדי לקבוע את זהות העולה השנייה לגמר הגדול בברלין. בעוד שאר העולם מסופק בשאלה איזו נבחרת מבין הארבעה לעודד, לנו הישראלים זה ברור - אוהדים את זאת שהכי פחות אנטישמית, ואולי, אפילו, אם יש חיה כזאת, את המדינה שהיחסים שלה איתנו טובים. לצד חדשות נוראיות ובשורות קשות שנוחתות עלינו כל יום, יש לנו יכולת לצפות המשחקים הקרובים גם בכיף, וגם בראייה פוליטית רחבה. אז בואו נעשה סדר.

לצערינו, מדינות שתמכו בנו מתחילת המלחמה ללא עוררין כמו צ'כיה, הודחו בשלבים המוקדמים יותר, ואנחנו נאלצים להסתפק באחת מארבעת המדינות שהגיעו לחצאי הגמר. נתחיל מהראשונה: ספרד. המדינה שקידמה הכרה במדינה פלשתינית, ואף הודיעה שתצטרף לתביעה של דרום אפריקה ובעיקר מציגה קו עוין מאוד לישראל מאז פרוץ המלחמה. בקיצור - אנחנו לא ניפול מהכסא בצער אם הם לא יגיעו לגמר הגדול.

פדרו סנצ

פדרו סנצ'ס, ראש ממשלת ספרד | צילום: OSCAR GONZALEZ FUENTES,Shutterstock

צרפת? "מדינה עוינת"

מנגד, משחקת מדינה שידועה במהגריה המוסלמים הרבים, וביחס האנטישמי והמסוכן לו זוכים אזרחיה היהודים. צרפת. ששחקנה דמבלה, היה בין אלה שהשמיצו את ישראל תדיר ברשתות החברתיות. בנוסף, בשנה החולפת התגברו משמעותית התקריות האנטישמיות במדינה ורק לאחרונה, ילדה בת 12 נאנסה שם על רקע אנטישמי. שר הביטחון גלנט קרא לה "מדינה עוינת" בטענה ש"גילתה עוינות לישראל לאורך תקופת המלחמה". נאחל תיקו אפס מאכזב, אין ביניהם אופציה טובה יותר.

המשחק השני: מותחן בין וילדרס לסונאק

במשחק השני, מחכה מותחן בין הולנד ואנגליה. נתחיל עם המעצמה הבריטית. גם אם לרגע נשכח את המנדט הבריטי וכל מה שעשה לנו במשך השנים, הרי רשת החדשות המרכזית שלו, ה-BBC, מרבה להפיץ שקרים נגד ישראל, ואף לשאול שאלות הזויות כגון האם צה"ל הזהיר מראש את הפלסטינים לפני המבצע לשחרור חטופים.

עשרות אלפים בהפגנות פרו פלשתיניות בבריטניה

עשרות אלפים בהפגנות פרו פלשתיניות בבריטניה, צילום: Andy Soloman,Shutterstock

אנגליה: BBC לצד דרישה לכינוס מיידי של האו"ם

מאידך, אנגליה דרשה כינוס מיידי של האו"ם בנוגע לאלימות המינית של ארגון הטרור חמאס, וראש ממשלתה הגיע אף לבית כנסת בחודש שאחרי הטבח והביע הזהות עם היהודים, אך גם פיטר את השרה בממשלתו שקראה לנקוט ביד חזקה יותר נגד המפגינים תומכי החמאס. היינו אולי מתלבטים, אך כשמדובר במדינה שניצבת מולה, הולנד, אין לנו ספק בכלל מי אנחנו רוצים שתנצח.

הולנד - הבחירה המועדפת

הולנד. יותר נכון - חירט וילדרס. הפוליטיקאי ההולנדי, אוהב ישראל הגדול, שמרבה לצודד בישראל, הוא האופציה המועדפת עלינו ביורו הנוכחי. בכלל, במהלך כל המלחמה ובייחוד מאז הבחירות האחרונות בהן זכה במנדטים רבים, עומדת הולנד לצד ישראל באופן נחרץ וזאת בזמן שבאירופה מפנים למדינה כתף קרה סביב המלחמה בעזה. אלא שלאחרונה הלכה המדינה צעד נוסף בתמיכה בישראל והוציאה אל מחוץ לחוק את אחד המשפטים המזוהים ביותר עם הפלסטינים - "מהנהר ועד הים". יש לנו פייבוריטית לזכייה, וזאת הנבחרת בכתום.