טראמפ קרא להרחיב את שטח מדינת ישראל: "היא כל כך קטנה"

נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות אמר כי שטחה של ישראל קטן ויש להרחיב אותה. "ישראל היא נקודה קטנטנה בהשוואה לשטחי היבשה הענקיים במזרח התיכון. למעשה תהיתי, האם יש דרך להרחיב אותה?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/24 10:55 יב באב התשפד

טראמפ קרא להרחיב את שטח מדינת ישראל: "היא כל כך קטנה"
טראמפ |, צילום: Evan El-Amin,Shutterstock

נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות אמר בכנס נגד האנטישמיות הלילה (ו') כי ישראל היא מדינה קטנה ויש להרחיב אותה. "ישראל היא נקודה קטנטנה בהשוואה לשטחי האדמה הענקיים במזרח התיכון. אמרתי, האם יש דרך להרחיב אותה? היא כל כך קטנה, היא פשוט לא נראית". בהמשך דבריו הבטיח טראמפ: "כשאני אחזור לחדר הסגלגל, אתמוך בזכותה של ישראל לנצח במלחמתה בטרור. צריכה להיות להם זכות לנצח במלחמה ואני אתן לישראל את מה שהיא צריכה כדי לנצח במלחמה אבל היא צריכה לנצח מהר".

"האריס וביידן בגדו בישראל במאמץ לפייס את השדולה של חמאס"

טראמפ האשים: "האריס וביידן בגדו בישראל במאמץ לפייס את השדולה של חמאס והמפלגה הדמוקרטית הרדיקלית. מהתחלה האריס פעלה לקשור את ידיה של ישראל מאחורי גבה. דרשה תמיד הפסקת אש מיידית, כל הזמן אומרת 'הפסקת אש, הפסקת אש' זה לא יאומן, כאילו הם לא ראו מה קרה. זה רק ייתן לחמאס זמן להתארגן ולפתוח במתקפה חדשה".

בעצרת בחירות שקיים טראמפ לפני שבועיים תקף גם את המצביעים היהודים של המפלגה הדמוקרטית. טראמפ סיפר על המפגש שקיים עם רה"מ נתניהו בסוף השבוע האחרון: "אני אגיד לכם משהו, נתניהו מסכים איתי. אמרתי ביבי, תן לי לשאול אותך שאלה, איך שזה שאנשים שהם יהודים מצביעים לדמוקרטים? הוא אמר שזה הרגל. הוא צודק. זה כמעט הרגל. זה נכון. הם נוהגים להצביע לדמוקרטים. הדמוקרטים שונאים את ישראל".