טראמפ בריאיון ראשון: "הרבה אנשים אומרים שבעזרת אלוהים אני עדיין כאן"

נשיא ארה"ב לשעבר טראמפ התראיין לראשונה לאחר ניסיון ההתנקשות: "אני לא אמור להיות כאן, אני אמור להיות מת" | ביידן: "באמריקה, אנחנו פותרים את המחלוקות שלנו בקלפי, לא עם כדורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/24 08:38 ט בתמוז התשפד

טראמפ בריאיון ראשון: "הרבה אנשים אומרים שבעזרת אלוהים אני עדיין כאן"
טראמפ, צילום: shutterstock

לראשונה מאז מאז ניסיון ההתנקשות, נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ, התראיין ל"ניו יורק פוסט" והתייחס לניסיון ההתנקשות. "אני לא אמור להיות כאן, אני אמור להיות מת. בעזרת מזל או בעזרת אלוהים - הרבה אנשים אומרים שבעזרת אלוהים אני עדיין כאן" אמר. טראמפ התייחס לתמונת הניצחון שכבשה את הרשת והוסיף: "הרבה אנשים אומרים שזו התמונה האייקונית ביותר שהם ראו אי פעם. הם צודקים, ואני לא מת. בדרך כלל אנשים צריכים למות כדי שתהיה להם תמונה אייקונית".

ביידן: באמריקה פותרים את חילוקי הדעות בקלפי - לא עם כדורים

במקביל, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא הלילה (ב') נאום לאומה ואמר כי טרם נודע המניע של המתנקש. "למרבה המזל טראמפ לא נפצע באופן משמעותי" אמר ביידן. "אנחנו לא יודעים מה המניע של היורה, ואנחנו לא יודעים אם הייתה לו עזרה או תמיכה. אנחנו צריכים להוריד את גובה הלהבות בפוליטיקה. אין מקום באמריקה לסוג זה של אלימות ולאלימות בכלל. באמריקה אנחנו פותרים את חילוקי הדעות בקלפי - ולא עם כדורים. אסור שפוליטיקה תהיה שדה הרג".

גו ביידן

גו ביידן, "לא יודעים מה המניע של היורה". צילום: הבית הלבן

אדם אחד נהרג, שניים נפצעו קשה

כזכור, במהלך מוצאי שבת (שעון ישראל) דונאלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב ניצל מניסיון התנקשות במהלך עצרת בחירות שערך בפנסילבניה. לעברו של טראמפ נורו מספר יריות אך רק אחת מהן פגעה "שפשפה" את אוזנו. טראמפ פונה מהמקום כשהוא בהכרה ואף מנופף באגרופו ומשלהב את הקהל. המתנקש, תומס מתיו קרוקס, בן 20 מפנסליבניה, ששהה על גג סמוך, חוסל על ידי השירות החשאי.

באירוע, נהרג אדם שישב בקהל ושניים נוספים נפצעו באורח קשה. ב-AP דווח כי גורמי אכיפת החוק איתרו רובה בסגנון AR-15 בזירת הירי. עד ראייה שנכח באירוע מסר ל-BBC: "הבחנו בבחור מטפס לבניין שלידנו, 15 מטר מאיתנו. עמדנו שם, הצבענו על הבחור וראינו אותו בבירור עם רובה. הודענו למשטרה - הם לא ידעו מה קורה. ראינו את השירות החשאי מסתכל עלינו ולא עושה כלום - ואז שמענו חמש יריות".