מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ביידן זועם על הסרטון של נתניהו: בוטלה ישיבה אסטרטגית על חיזבאללה ואיראן

בממשל ביידן זעמו על הסרטון של ראש הממשלה שבו טען כי ארה"ב מונעת משלוחי נשק לישראל - ופורום אסטרטגי שנועד לדון באיראן ולבנון בוטל. שליחו של נשיא ארה"ב העביר מסר חריף לנתניהו: "כפיות טובה"

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 19/06/24 09:19 יג בסיון התשפד

ביידן זועם על הסרטון של נתניהו: בוטלה ישיבה אסטרטגית על חיזבאללה ואיראן
ביידן, צילום: Miriam Alster,Flash90

המתיחות בין ישראל לארה"ב מחריפה: בממשל ביידן זעמו על הסרטון שהוציא ראש הממשלה נתניהו שבו טען כי ארה"ב מונעת משלוחי נשקר לישראל. בממשל הכחישו את טענותיו של נתניהו והחליטו על ביטול פורום אסטרטגי שהיה אמור להתכנס מחר (ה') ולעסוק במצב בצפון ובאיום הגרעיני מצד איראן. בנוסף, שליחו של ביידן לסוגייה הלבנונית, עמוס הוכשטיין, שב לישראל לאחר ביקורו מביירות והעביר מסר חריף לנתניהו על דבריו.

הטענה של נתניהו: בלינקן הבטיח להחזיר את הנשק

כזכור, ראש הממשלה יצא נגד נשיא ארה"ב ביידן בסרטון שפרסם באנגלית, וטען: "כשהמזכיר בלינקן היה כאן לאחרונה, הייתה לנו שיחה גלויה, אמרתי שאני מעריך מאוד את התמיכה שארה"ב העניקה לישראל מתחילת המלחמה. אבל אמרתי גם עוד משהו, אמרתי שלא יעלה על הדעת שבחודשים האחרונים הממשל מנע מישראל נשק ותחמושת" אמר נתניהו.

הוא המשיך: "ישראל, בעלת הברית הקרובה ביותר של אמריקה, נלחמת על חייה, נלחמת נגד איראן ושאר אויבינו המשותפים. המזכיר בלינקן הבטיח לי שהממשל עובד יום ולילה כדי להסיר את 'צווארי הבקבוק' הללו. אני בהחלט מקווה שזה המצב. זה צריך להיות המצב". לבסוף הוא הבהיר כי על אף האמור לעיל, ישראל לא זקוקה לנשק כדי לנצח במלחמה: "במהלך מלחמת העולם השנייה, צ'רצ'יל אמר לארצות הברית, תן לנו את הכלים, אנחנו נעשה את העבודה. ואני אומר, תן לנו את הכלים ונסיים את העבודה הרבה יותר מהר".

התגובה של בלינקן

בלינקן הגיב לנתניהו: "אנו ממשיכים לבחון משלוח נשק אחד שהנשיא ביידן דיבר עליו בכל הנוגע לפצצות במשקל של טון, בשל הדאגה שלנו מהשימוש בהן באזורים מאוכלסים בצפיפות כמו רפיח. זה נותר תחת בחינה. אבל כל שאר הסיוע מתקדם כרגיל".