הישג: בית המשפט בצרפת הפך את ההחלטה - ישראל תשתתף בתערוכה היוקרתית

ישראל וצרפת היו על מסלול התנגשות כאשר במדינה האירופית אסרו על ישראל להשתתף בתערוכת הנשק Eurosatory. לאחר עתירה שהוגשה, בית המשפט בצרפת הפך את ההחלטה. התאחדות התעשיינים: "נצחון ענק לרוח הישראלית ולתעשייה הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/24 11:51 יב בסיון התשפד

הישג: בית המשפט בצרפת הפך את ההחלטה - ישראל תשתתף בתערוכה היוקרתית
תערוכת הנשק, ישראל תשתתף , צילום: Bambax,Shutterstock

בישראל קיבלו בזעם את החלטת בית המשפט הצרפתי שקבע כי חברות ישראליות לא יוכלו להציג בתערוכת הנשק היוקרתית Eurosatory הנערכת המדינה. היום (ג') הופך בית המשפט את ההחלטה וקובע כי ההחלטה המקורית הייתה "מפלה" וכי ישראל תוכל להציג בתחרות. נזכיר כי בשבוע שעבר, הוציא שר הביטחון יואב גלנט הודעה נזעמת ותקף את הממשל הצרפתי.

בית המשפט ביטל הן את כל ההחלטות בנוגע לתערוכה

בהתאחדות התעשיינים הישראלית שעתרה על ההחלטה הראשונית הגיבו בשביעות רצון. ניתוח ההחלטה מראה שבית המשפט ביטל הן את כל ההחלטות בנוגע לתערוכה, כלומר את ההחלטה שלא לאפשר לחברות ישראליות להשתתף כמציגות רשמיות בתערוכה והן את ההחלטה שלא לאפשר לישראלים להיכנס לתערוכה כמבקרים.

"הראנו לכל הארגונים הפרו-פלסטינים שלא ניתן להם לנצח"

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר מסר בתגובה להחלטה כי "זהו ניצחון ענק של התעשייה הישראלית ושל כל ישראלי באשר הוא וצדק הסברתי ומוסרי. הראנו לכל הארגונים הפרו-פלסטינים שחשבו שהם יוכלו להתעמר ולפגוע במדינת ישראל ובתעשייה הביטחונית הישראלית בפרט, שאנחנו לא ניתן להם לנצח".

עוד הוסיף: "בית המשפט הבין כי ההחלטה למנוע מישראלים להשתתף בתערוכה הייתה לא תקינה, לא חוקית והיוותה פגיעה בעצם הערכים של השוויון והחופש שעליהם מתבססת הדמוקרטיה הצרפתית. אנו בהתאחדות התעשיינים נמשיך לפעול בכל מקום בו ינסו גורמים עוינים לפגוע באזרחי ישראל וכלכלתה".