גלנט במתקפה על צרפת: מדינה עוינת, לא תהיה חלק מההסדרה בצפון

שר הביטחון תקף את המדינה האירופית בחריפות: "צרפת הוכיחה עוינות ואיבה כנגדנו, תוך התעלמות בוטה ממעשי הזוועה שביצעו מחבלי החמאס". גלנט הודיע כי ישראל לא תהיה חלק מוועדה שתסדיר את המצב בצפון במידה והיא תכלול את צרפת

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/24 14:05 ח בסיון התשפד

גלנט במתקפה על צרפת: מדינה עוינת, לא תהיה חלק מההסדרה בצפון
גלנט, מסר תקיף לצרפתים, צילום: Chaim Goldberg,FLASH 90

שר הביטחון יואב גלנט יוצא היום (ו') בביקורת חריפה על צרפת ומודיע כי במידה והיא תיכלל בכוחות הדיפלומטיים בוועדה להסדרת המצב בצפון, ישראל לא תיקח בה חלק. גלנט טען כי צרפת גילתה עוינות לישראל לאורך תקופת המלחמה, והכרזתו מגיעה בעקבות הביטול של צרפת את השתתפותן של חברות ביטחוניות מישראל בתערוכת הנשק יורוסטורי 2024.

"תעלמות בוטה ממעשי הזוועה שביצעו מחבלי החמאס"

היום כתב גלנט כי "בשעה שמדינת ישראל נלחמת במלחמה הצודקת ביותר בתולדותיה, צרפת הוכיחה עוינות ואיבה כנגדנו, תוך התעלמות בוטה ממעשי הזוועה שביצעו מחבלי החמאס נגד ילדים ונשים - רק בשל היותם יהודים. לא נהיה שותפים לוועדה להסדרת המצב הביטחוני בגבול הצפון אם צרפת תקח בה חלק".

נתניהו ומקרון

נתניהו ומקרון, צילום: קובי גדעון/לע"מ

היוזמה הצרפתית לוועידת הסדרה לצפון

הדברים מגיעים ברקע היוזמה הצרפתית לוועידה של צרפת- ארצות הברית וישראל במטרה להסדיר את המצב בצפון ולהימנע ממלחמה בלבנון. צרפת נחשבת למדינה בעלת השפעה בלבנון ומכוון שכך חתרה להיות בין המתווכים, עתה בכיר ישראלי ראשון מביע התנגדות למהלך.