"הניסיון לא יצלח": גלנט מגיב לראשונה ונכנס חזיתית בתובע קארים חאן

לאחר שבית הדין הפלילי בהאג המליץ על צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט, רוב מדינות המערב התייצבו לצד ישראל וגינו את הבקשה, צרפת דווקא תמכה | גלנט תוקף את התובע: "מדינת ישראל אינה צד לביה"ד ולא מכירה בסמכותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/24 11:53 יג באייר התשפד

"הניסיון לא יצלח": גלנט מגיב לראשונה ונכנס חזיתית בתובע קארים חאן
תובע בית הדין בהאג קארים חאן, צילום: lev radin,Shutterstock

לאחר שתובע בית הדין הפלילי בהאג, קארים חאן, הגיש בקשה לצווי מעצר נגד שר הביטחון גלנט וראש המשלה נתניהו, מגיב היום (ג') שר הביטחון וכותב בעמוד ה-X שלו כי ישראל כלל לא מכירה בסמכותו וכי צה"ל נלחם להתאם לכללי הדין הבינלאומי.

"הניסיון של קארים חאן להפוך את היוצרות לא יצלח"

בתגובתו כותב גלנט כי ישראל נלחמת החל מה-7 באוקטובר באויב רצחני וצמא דם, אשר ביצע מעשי זוועה כנגד נשים, ילדים וגברים ישראלים, וכעת משתמש בעמו שלו כמגן אנושי. "צה"ל נלחם בהתאם לכללי הדין הבינלאומי, תוך נקיטת מאמצים הומניטריים ייחודיים שכמותם לא ננקטו באף סכסוך מזוין. מדינת ישראל גאה בטוהר הנשק של חיילי צה"ל ומפקדיו" הוא כותב.

בהמשך התייחס לתובע עצמו ואמר: "הניסיון של תובע בית הדין הפלילי הבינ"ל קארים חאן להפוך את היוצרות לא יצלח - ההקבלה של התובע בין ארגון הטרור חמאס למדינת ישראל היא בזויה ומעוררת שאט נפש. מדינת ישראל אינה צד לביה"ד ולא מכירה בסמכותו. הניסיון של התובע קארים חאן למנוע ממדינת ישראל את הזכות להגן על עצמה ולשחרר את חטופיה חייב להידחות על הסף".

גלנט, מסר תקיף לנתניהו

גלנט, נגד התובע. צילום: Chaim Goldberg,FLASH 90

צרפת תומכת בבית הדין

בעוד נשיא ארצות הברית ביידן ועוד שלל מנהיגים במערב נעמדו לצד ישראל וגינו את ההשוואה בין נתניהו וגלנט לסינוואר, בצרפת דווקא הביעו תמיכה בבית הדין. "צרפת תומכת בבית הדין הפלילי הבינלאומי, בעצמאותו, ובמאבק בפטור מעונש בכל מצב", נכתב בהודעת המדינה.