מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בישראל זועמים על האג: "גם הנאצים דיברו בשם המוסר; להגביר את המתקפה על חמאס"

בקואליציה ובאופוזיציה תוקפים את החלטתו הדרמטית של התובע הראשי בהאג לבקש צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט בשורה אחת עם מנהיגי חמאס: "שליחת נציגי ישראל לדיון בבית הדין האנטישמי היתה טעות חמורה מלכתחילה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/24 15:38 יב באייר התשפד

בישראל זועמים על האג: "גם הנאצים דיברו בשם המוסר; להגביר את המתקפה על חמאס"
הקואליציה, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

בישראל הגיבו היום (ב') בזעם רב להחלטתו של התובע הראשי בבית הדין הבינלאומי בהאג לדרוש צווי מעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון בשורה אחת עם מנהיגי חמאס, וראשי הסיעות בקואליציה ובאופוזיציה תקפו בחריפות את ההחלטה וקראו לנקוט בצעדי תגובה.

"כזה מופע של צביעות לא ראינו מאז הפרופגנדה הנאצית"

יו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ' תקף: "כזה מופע של צביעות ושנאת יהודים כמו של בית הדין בהאג לא ראינו מאז הפרופגנדה הנאצית. גם הנאצים דיברו בשם ה'מוסר' גם אז לא היה שם כלום מלבד אנטישמיות טובה וישנה כמו שחווינו בכל הדורות. שונאי ישראל באים והולכים, נצח ישראל לא ישקר".

"המסמר האחרון בפירוקו של בית הדין הפוליטי והאנטישמי"

עוד הוסיף סמוטריץ': "צווי המעצר הללו יהיו המסמר האחרון בפירוקו של בית הדין הפוליטי והאנטישמי הזה. ידידי ישראל והמדינות הנאורות באמת לא יוכלו לאפשר את המשך קיומו ותפקודו. כך גם ביחס לרש"פ שעומדת מאחורי ההליכים בבית הדין. הגיע הזמן להביא להפלתה ולעצירת הנזקים שהיא גורמת למדינת ישראל בעולם".

"להורות על הגברת המתקפה נגד חמאס"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, דרש להגביר את המתקפה על חמאס בתגובה לצעד של בית הדין ואף טען כי השתתפות ישראל בדיונים הייתה טעות: "הצהרת התובע הראשי בהאג, שמעמידה בשורה אחת את רה"מ ושר הביטחון עם ראשי החמאס, מלמדת ששליחת נציגי ישראל לדיון בבית הדין האנטישמי היתה טעות חמורה מלכתחילה. ראש הממשלה ושר הביטחון חייבים להתעלם מהתובע האנטישמי של בית הדין האנטישמי, ולהורות על הגברת המתקפה נגד חמאס, עד הכרעתו המוחלטת".

סער מאשים: מאחורי המהלכים עומדת הרשות הפלסטינית

יו"ר הימין הממלכתי חבר הכנסת גדעון סער תקף גם הוא: "עצם ההקבלה בין ראש הממשלה ושר הבטחון של ישראל, מדינה הנלחמת לפי כללי המשפט הבינלאומי ומלווה על ידי מערכת משפט עצמאית, לג'יהאדיסטים של החמאס היא שערורייתית. אלה מהלכים שמטרתם לפגוע בזכותה של ישראל - המדינה המאויימת והמותקפת ביותר בעולם - להגן על עצמה, זכות הקבועה במגילת האו"ם. מי שמוביל את המהלכים הללו שמטרתם היא קשירת ידיה של ישראל היא הרשות הפלסטינית בראשות אבו-מאזן".

דרעי: "מופע בזוי של פשיטת רגל מוסרית, צביעות ואנטישמיות"

יו"ר ש"ס אריה דרעי תקף: "צווי המעצר השערורייתיים שמבקש התובע בהאג להוציא כנגד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט, והכללתם בשורה אחת עם גדולי מרצחי מחמאס, הם מופע בזוי של פשיטת רגל מוסרית, צביעות ואנטישמיות".

"מדינת ישראל מנהלת מלחמה קשה נגד טרוריסטים שפלים ועושה זאת בהקפדה יתרה על החוק הבינלאומי וסיוע הומניטרי כפי שאף צבא לא עשה לפניה. "האישומים" המופרכים והמנותקים מהמציאות הם חרפה לבית הדין בהאג והם לא ירפו את ישראל להמשיך במלחמה הצודקת להגן על חיי אזרחיה".