תגובת חמינאי, המחליף הצפוי וארבעת הבכירים במסוק: הנשיא ראיסי ושר החוץ נהרגו

הערפל על תאונת המסוק בו שהה נשיא איראן מתחיל להתפזר וגורם איראני רשמי מודה כי הנשיר ראיסי ושר החוץ לא שרדו את ההתרסקות. מל"ט טורקי זיהה את שברי המסוק, ראש הסהר האדום באיראן: "המצב לא טוב, כל המסוק שרוף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/24 07:18 יב באייר התשפד

תגובת חמינאי, המחליף הצפוי וארבעת הבכירים במסוק: הנשיא ראיסי ושר החוץ נהרגו
ראיסי, לא שרד, צילום: photosince,Shutterstock

לאחר שבמשך שעות לא התקבל אות חיים ממסוקו של נשיא איראן ראיסי, במהלך הלילה הצליחו כוחות החילוץ במדינה להגיע אל שברי המסוק. הבוקר (ב') כבר אומר גורם רשמי כי הנשיא ראיסי ושר החוץ חוסיין אמיר עבדאללהיאן לא שרדו את ההתרסקות.

ארבעת ההרוגים בתאונה:

  • נשיא איראן - איברהים ראיסי
  • שר החוץ - חוסיין אמיר עבדאללהיאן
  • מושל מחוז אזרבייג'אן - מאלכ רחמתי
  • האימאם מוחמד אל - האשם, מקורבו של חמינאי
חוסיין אמיר עבדאללהיאן, נהרג גם כן

חוסיין אמיר עבדאללהיאן, נהרג גם כן צילום: lev radin,Shutterstock

התאונה: בגבול איראן - אזרבייג'אן

הדיווחים הראשוניים על ההתרסקות הגיעו בשעה 15:50, וכוחות החילוץ טרם הצליחו לאתר את מקום ההתרסקות. באיראן קוראים לציבור להתפלל לשלום הנשיא. בתאונה היו מעורבים שלושה מסוקים וצוותי חילוץ רבים הוזעקו למקום. התאונה התרחשה בצפון המדינה בגבול איראן- אזרבייג'אן, זאת לאחר שראיסי ביקר באזרבייג'ן וקיים פגישה עם הנשיא המקומי, אלהאם אלייב, בקו הגבול המשותף בין המדינות.

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתגובה ראשונה להתרסקות המסוק של איברהים ראיסי: "אנו מקווים ומתפללים שאלוהים ישיב את הנשיא לזרועות האומה. העם האיראני לא צריך לדאוג, לא תהיה הפרעה בתפקוד המדינה".

י

י, צילום: Mehr News Agency cc by, Wikipedia

נשיא חדש ייבחר בתוך 50 ימים

לפי הדיווח, במקרה של מות הנשיא או היעדרותו במשך יותר מחודשיים - סגן הנשיא הראשון מקבל את סמכויותיו. מועצה המורכבת מיו"ר הפרלמנט, ראש הרשות השופטת, וסגן הנשיא הראשון מחויבת להסדיר כי נשיא חדש ייבחר בתוך 50 ימים. כאמור, סגן הנשיא הראשון הוא מוחמד מוח'בר.