מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הלחץ נמשך - מזכיר המדינה האמריקני שוחח עם גלנט: "מתנגדים למבצע קרקעי ברפיח"

מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, שוחח שר הביטחון ודרש לפתור בעיות שונות המקשות על חלקות הסיוע ההומניטרי לתושבי עזה. "יש צורך דחוף לספק הגנה לאזרחים ולעובדי סיוע ברצועה"

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 13/05/24 08:29 ה באייר התשפד

הלחץ נמשך - מזכיר המדינה האמריקני שוחח עם גלנט: "מתנגדים למבצע קרקעי ברפיח"
בלינקן, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

הלחץ נמשך: מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, שוחח הלילה (ב') עם שר הביטחון יואב גלנט. במהלך שיחתם השניים דנו במצב בעזה ובלינקן חזר והבהיר את התנגדות ארה"ב למבצע קרקעי ברפיח. בלינקן הפציר בגלנט לפתור את אתגרי החלוקה וההפצה של הסיוע ההומניטרי לתושבי עזה ואמר לגלנט: "יש צורך דחוף לספק הגנה לאזרחים ולעובדי סיוע ברצועה".

ביידן החליט לעצור משלוחי נשק לישראל

כזכור, המתח בין ארה"ב לישראל הגיע לשיאו בסוף השבוע שעבר לאחר שממשל ביידן החליט לעצור משלוחי נשק שהיו אמורים לנחות בישראל. המשלוחים כללו משלוח ראשון של 1,800 פצצות של כ-900 ק"ג ועוד משלוח של 1,700 פצצות קטנות יותר במשקל של 225 ק"ג. עוד דווח בוול סטריט ג'ורנל, כי ארה"ב עצרה משלוח ערכות JDAM שנותנות ל"פצצות טיפשות" יכולת דיוק וכן משלוח נוסף של פצצות מסוג SDB.

נתניהו: אם צריך נילחם בציפורניים

ראש הממשלה נתניהו השיב להחלטתו של ביידן והבהיר כי ישראל תיכנס לרפיח גם ללא סיוע אמריקני. "אנחנו ערב יום העצמאות. במלחמת העצמאות לפני 76 שנים היינו מעטים מול רבים" אמר ראש הממשלה. "לא היה לנו נשק, היה אמברגו נשק על ישראל, אבל בתעצומות הנפש, הגבורה והאחדות בתוכנו - ניצחנו. היום אנחנו הרבה יותר חזקים. אנחנו נחושים, ואנחנו מאוחדים כדי להביס את אויבנו ומבקשי נפשנו. אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד. אמרתי כבר שאם צריך - נילחם בציפורניים. אבל יש לנו הרבה יותר מציפורניים, ובאותן תעצומות נפש, בעזרת ה' יחד ננצח".

"מחויבים לביטחונה של ישראל אבל יש לנו חששות רציניים"

דובר המחלקה האמריקנית מתיו מילר הזהיר בסוף השבוע כי ארה"ב בוחנת אפשרות לעצור משלוחי נשק נוספים לישראל ואמר כי: "יש לנו חששות מאוד רציניים לגבי מבצע ברפיח וגורלה של אוכלוסייה אזרחית הנמצאת שם בצפיפות רבה, בהתחשב בפעולות של ישראל בעבר".