• חפוז- ''זהות ישראלית'' על הקיר

    חפוז- "זהות ישראלית" על הקיר

    מחלקת הדרכה

    26/01/03 00:00

  • ''אחי אחי שלי ''

    כולנו מכירים את הרגעים המופלאים, בהם תחושת השייכות לעם היא כ"כ גדולה. רגעים שאתה היחיד מרגיש חלק, חלק ממשפחה אחת גדולה המעוררת בך גאווה כל פעם מחדש, בפעולה זו ננסה לחוות את אותם רגעים נחוש את התחושה של ההשתייכות, כמובן ננסה להבין מה מקורה של תחושה זו, מדוע אנו מרגישים כך?

    מחלקת הדרכה

    26/01/03 00:00

  • זהותינו הישראלית-הקדמה

    הקדמת המזכ"ל לחוברת ההדרכה זהות ישראלית

    מזכ''ל בנ''ע

    22/01/03 00:00

  • הקדמה לשימוש בחוברות ההדרכה -זהות ישראלית

    בבית קטן מלא שמחה,גרה בשקט משפחה חביבה אבא, אמא ושני ילדים,משפחת ישראלי להם קוראים.משפחת ישראלי זו משפחה מאד מיוחדת,מה זאת אומרת מיוחדת?

    כותבות חוברת ההדרכה -זהות ישראלית

    22/01/03 00:00

  • שאל נא לימים ראשונים

    חיים שכאלהפרקים נבחרים מראשית התנועהחודש תנועה תשנ"טחבריא א'ההקדמה של המזכ"ל

    מזכ''ל בנ''ע

    22/01/03 00:00

  • למה סתם לשרוף תאים אפורים ?!

    לעתים מתעוררת שאלה: מהו הטעם בזכירת אירועים מן העבר? מדוע לציין אותם כמועדים ?

    19/01/03 00:00

  • צפייה סלקטיבית

    השעה 8:00 בערב. מישהו צועק לחלל הסניף: "המשחק של מכבי והפועל בשידור ישיר בטלוויזיה!". בתוך רגע נותרו בסניף רק 3 בנים…על השפעתה של הטלוויזיה והצורך בצפיה ביקורתית.

    19/01/03 00:00

  • פעילות בל"ג בעומר

    למה בכלל חוגגים את ל"ג בעומר ? מה מסתתר מאחורי המדורה ? - מערך פעילות לכיתות ה'-ו'

    18/01/03 00:00

  • אילוסטרציה צילום: shutterstock

    משחקים והפעלות מ- א' ועד- ת'

    פעם ראשונה עם תלמידים, משחקים באוטובוס, משחקי חברה ועוד – מא' ועד ת'..

    חדשות כיפה

    18/01/03 00:00

  • ערכה לסרט ''מלך האריות''

    דרך הסרט "מלך האריות" אנו ננסה להתמודד עם הרעיון של דרכי הגשמת היעוד העצמי של כל אדם ואדם דרך יעודו של עמ"י. ננסה לברר מהי חרות אמיתית שדרכה נוכל להגשים את ייעודנו.

    מדרשת ''מעלה''

    18/01/03 00:00

  • ערכה לסרט ''פורסט גאמפ''

    הצעה לעבודה עם תלמידים על השונה בחברה וראית הטוב , דרך הסרט "פורסט גאמפ" (לכיתות ז'-יב')

    מדרשת ''מעלה''

    18/01/03 00:00

  • חינוך ילדים לספירת העומר

    "והיה המנהג במגנצא ששַמָש העיר היה מקבץ אליו בבית הכנסת את כל הנערים אחר סיום התפילה, והיה מברך עמם בקול רם" (מנהגי מהרי"ל, פסח אות טו). הרב אלישע אבינר מסביר את החשיבות של ספירת העומר כספירה , וספירה עם הילדים במיוחד..

    הרב אלישע אבינר

    18/01/03 00:00

  • בר מצוה

    הרב אלישע אבינר מתייחס לחגיגת בר המצווה , מתי צריך, מה צריך, איך לחגוג ואיך זה קשור לחינוך הילד..

    הרב אלישע אבינר

    17/01/03 00:00

  • לחיות בצל גללי החמור

    הייאוש והאכזבה קבעו להם משכן קבוע אצל אזרחים רבים המתהלכים בפנים נפולות. השאלה "מה יהיה?" הנשמעת מפי רבים מצביעה על פחד וחשש על תחושת חוסר אונים מול מכות הגורל האכזר. ומכאן קצרה הדרך לתהייה על קיומה של המדינה, לפקפוק בערכה, להצבת סימני שאלה על תהליך הגאולה…

    הרב אלישע אבינר

    13/01/03 00:00

  • ''משנכנס אדר מרבים בשמחה''

    "החל מראש-חודש אדר, מורגשת השמחה בכל מוסדות החינוך. לפעמים, השמחה אפילו גודשת את הסאה ועוברת את גבולות הטעם הטוב. סדרי הלימוד משתבשים והמהומה רבה… חובתנו הראשונה היא להזכיר לבני הנוער מהו הטעם.." – הרב אלישע אבינר על חגים וחינוך

    הרב אלישע אבינר

    13/01/03 00:00

  • לחלום וללחום - הרהורים על עצמנו לאורה של ירושלים

    "בעולמנו, גדוש הסערות, נפגשים שלשה מרכיבים בתוך קלחת של אירועים והתמודדויות. האדם, המקום והזמן. לכל מרכיב בפני עצמו, זהות וייחוד, אך כל מרכיב שלוב בחברו ובלעדיו לא יוכל להתקיים…"– הרב וישליצקי על חשיבותו של החזון

    הרב אלישע וישליצקי

    13/01/03 00:00