שנת הלימודים תיפתח בצפון? שר החינוך מתחייב: "לא נסכן אף תלמיד"

שר החינוך נפגש עם ראשי רשויות בקו העימות ולאחר מכן יצא בהצהרה: "לא נסכן אף תלמיד. מדינת ישראל מחויבת להילחם בלבנון ובחיזבאללה ולהחזיר את הביטחון, ועל זה נתעקש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/24 13:35 כב באב התשפד

שנת הלימודים תיפתח בצפון? שר החינוך מתחייב: "לא נסכן אף תלמיד"
יואב קיש, צילום: Chaim Goldberg,Flash90, Ayal Margolin/Flash90

ברקע החרם על הממשלה עליו הכריזו ראשי רשויות בצפון אתמול, שר החינוך, יואב קיש, נפגש הבוקר (ב') עם ראשי רשויות בקו העימות ולאחר מכן יצא בהצהרה: "לא נסכן אף תלמיד. מדינת ישראל מחויבת להילחם בלבנון ובחיזבאללה ולהחזיר את הביטחון, ועל זה נתעקש".

הזעם גובר: "מתקפת מנע על תושבי המרכז בזמן שהצפון תחת אש"

כזכור, ראשי הרשויות בגבול הצפון, משה דוידוביץ', דוד אזולאי וגיורא זלץ יצאו אתמול בהודעה משותפת: "מפסיקים את התקשורת עם כלל גורמי הממשלה עד לפתרון מלא ושלם לתושבי וילדי הגבול בצפון. פתרון הכולל ביטחון מלא להחזרת המפונים מבתיהם, הבטחת שלומם ואישור תוכנית כלכלית לשיקום הצפון". הודעתם של ראשי הרשויות מגיעה לאחר מתקפת המנע אתמול בדרום לבנון ומטחי הירי מצד חיזבאללה של כ-200 רקטות לעבר יישובי הצפון בגליל ובגולן.

מוקדם יותר אמר מתן דוידיאן נציג קהילת המפונים בשלומי וממובילי מטה "נלחמים על הצפון": "דין קריית שמונה כדין תל אביב. מדינת ישראל יצאה למתקפת מנע על תושבי המרכז בזמן ש-10 חודשים תושבי הצפון חיים תחת אש, רחוקים מביתם ומשפחתם". דוידיאן תקף, את ראש הממשלה והוסיף: "לעשרות הרוגים ופצועים לצערנו אין ערך עבור ראש הממשלה, שמתחבא מאחורי שר ביטחון כושל שמפקיר את הגבול הצפוני, את התושבים ופשוט לא אכפת לו שהדם שלנו יישפך".