לא הודים ולא סינים: זאת המדינה ממנה יגיעו עובדים זרים במיוחד לשומרון

על רקע מצוקת הבנייה, ראש מועצת שומרון טס לגאורגיה, שם חתם על הסכם מול חברת בנייה מקומית להבאת מאות פועלי בניין שיעבדו באתרים בשומרון. לפני מספר חודשים נחתם הסכם דומה עם חברה הודית

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/24 12:58 יד בסיון התשפד

לא הודים ולא סינים: זאת המדינה ממנה יגיעו עובדים זרים במיוחד לשומרון
עובדי בניין, צילום: Gershon Elinson,Flash 90

על רקע מצוקת הבנייה בארץ, ראש מועצת שומרון יוסי דגן טס לאחרונה לגאורגיה, שם חתם יחד עם חברת היזמות והבנייה "אופק" על הסכם מול חברת בנייה מקומית להבאת מאות פועלי בניין שיעבדו באתרים בשומרון.

הפועלים יעבדו באבני חפץ וברוכין

ההסכם נחתם לאחר חודשים של עבודה מקצועית משותפת מאחורי הקלעים. כתוצאה מההסכם צפויים להגיע מאות פועלי בניין, בין השאר לאתרי הבניה בישובים אבני חפץ וברוכין, וכן בקדומים ובאלפי מנשה. ההסכם בגאורגיה מצטרף להסכם שנחתם לפני כ-3 חודשים מול סאם קוסלה בעליה של חברת כוח האדם "דינאמיק" מהודו, בשיתוף אלדד ניצן יו"ר ההתאחדות, להבאת פועלי בניין מהודו לשומרון, הסכם שבעקבותיו כבר הגיעו פועלים מהודו לאתרי הבנייה בישובים צופים והר ברכה בשומרון.

מאות עובדי בניה יגיעו לשומרון

מאות עובדי בניה יגיעו לשומרון צילום: מועצה איזורית שומרון

נכון להיום כ-30% מאתרי הבנייה בישראל אינם פעילים וישנו מחסור בכל הארץ של כ-100 אלף פועלי בנייין במדינה. ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר במעמד החתימה: "הניצחון שלנו הוא בניין הארץ. לניצחון שתי רגליים: ניצחון צבאי וניצחון אזרחי - שתלוי גם בנו - בבניין הארץ.

"חברות מאוד רציניות בגאורגיה"

אליאור אליה הבעלים של חברת "אופק": "אחרי מאמצים ותקופה ארוכה, שאנחנו נמצאים בקושי מאוד גדול בענף הבנייה ללא עובדים, אני שמח ונרגש לחתום על הסכם הבאת עובדים מגיאורגיה. זו פריצת דרך לענף הבניה בארץ ישראל ובפרט באתרים שלנו בשומרון. אנחנו מאוד שמחים לעבוד עם חברות מאוד רציניות בגאורגיה, שיש להם עובדים מקצועיים שיודעים לבצע עבודה איכותית".