"אזרחים סוג ב": מזבלה פלסטינית הוקמה מאות מטרים מהיישוב הישראלי

בצמוד לישוב כרמי צור בגוש עציון הקימו הפלסטינים מזבלה מזהמת ובונים מבנים פלסטינים לא חוקיים. תנועת רגבים: "חייבים להגן על אוצרות הטבע שנכבש ונהרס כתוצאה מהפקרות". ראש המועצה רוזנטל: "מצפים מרשויות המדינה לאכוף את החוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/24 12:34 ז בסיון התשפד

"אזרחים סוג ב": מזבלה פלסטינית הוקמה מאות מטרים מהיישוב הישראלי
המזבלה הלא חוקית, צילום: רגבים

תנועת רגבים פנתה בתחילת השבוע במכתב דחוף לשר הביטחון יואב גלנט ולאלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס בדרישה לנקוט בהליכים כנגד אתר מזבלה פלסטיני לא חוקי הנמצא במרחק של מאות מטרים מהישוב כרמי צור שבגוש עציון.

הוואדי מתחת לישוב הפך מוקד לבנייה בלתי חוקית

בשנים האחרונות הוואדי מתחת לישוב הפך מוקד לבנייה בלתי חוקית מאסיבית בעיקר של בתים, אך גם מזבלה גדולה הפועלת באין מפריע. משאיות פלסטיניות זורקות לשם תכולת פסולת בניין ואשפה ואחת לכמה שבועות שורפים אותן וחונקים את תושבי כרמי צור בעשן למספר מספר ימים. זאת בנוסף לעבודות עפר של טרקטורים ו'באגרים' המבצעים כל העת עבודות פיתוח במקום.

"על שטח C בסמוך לכרמי צור פועל אתר פסולת בלתי חוקי, הכולל בניה בלתי חוקית בהיקף נרחב. אין חולק כי הקמת אתר פסולת בתוואי הנחל – גורמת לזיהום תת הקרקע ומי הגשמים הזורמים בנחל, ויש להעריך כי הנזק הולך ונמשך במורד הנחל מערבה – לתחומי מדינת ישראל. עוד יש לציין כי מדי זמן – הפסולת באתר מוצתת וגורמת למפגעי עשן וריח בלתי נסבלים לתושבי האזור ובפרט לתושבי היישוב כרמי צור הסמוך" ציינו רגבים במכתב.

כרמי צור, רב היישוב תוקף את הסקר

כרמי צור, מזבלה פלסטינית מאות מטרים מהיישוב. צילום: Gershon Elinson/Flash90

"אזרחי גוש עציון וילדיהם אינם אזרחים סוג ג"

רועי דרוקר רכז יו"ש ברגבים: "לא ניתן לקבל מצב בו שטחי מדינת ישראל הופכים להיות ערימות זבל ואשפה. אזרחי גוש עציון וילדיהם אינם אזרחים סוג ג' האמורים לשאוף עשן ופיח כמעשים שבשגירה הישר מהמשרפה הפלסטינית. יש להרוס את המזבלה המסוכנת הזאת ולהגן על אוצרות הטבע שנכבש ונהרס כתוצאה מהפקרות".

ירון רוזנטל ראש מועצת גוש עציון: "אנו מצפים מרשויות המדינה לאכוף את החוק בדיוק כפי שנעשה בצידו השני של הקו הירוק, הן מבחינת בניה בלתי חוקית והן מבחינת איכות הסביבה. תושבי גוש עציון הם לא אזרחים סוג ב'. המשך עצימת עין מול הפרות אלו תהיה בעכרינו".