ילדי ישראל ילמדו את סיפור גבורתו של אלחנן קלמנזון ז"ל - "בשביל אח עושים הכל"

סיפור לחימתו של אלחנן קלמנזון ז"ל בקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר ונאומו של אחיו בטקס פרס ישראל ישולבו בתכנית הלימודים של תלמידי ישראל החל מהשנה הבאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/24 11:33 יא בתמוז התשפד

ילדי ישראל ילמדו את סיפור גבורתו של אלחנן קלמנזון ז"ל - "בשביל אח עושים הכל"
משפחת קלמנזון עם שר החינוך |, צילום: דוברות משרד החינוך

סיפור גבורתו של אלחנן קלמנזון ז"ל בלחימה בקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר ונאומו של מנחם קלמנזון בטקס פרס ישראל ישולבו בתכנית הלימודים של תלמידי ישראל החל משנת הלימודים הבאה, בנוסף לסיפור גבורתם של כל מאות הלוחמים שלחמו באותה השבת במחבלי חמאס, סיכנו את נפשם והקריבו את חייהם כדי להציל חיי אדם.

אלחנן, אחיו ואחיינו חילצו מקיבוץ בארי כמאה מתושבי הקיבוץ

קלמנזון, נסע עצמאית עם אחיו ואחיינו איתיאל לאזור עוטף עזה עם פרוץ מתקפת הפתע על ישראל, כדי להציל את חיי התושבים. השלושה חילצו מקיבוץ בארי כמאה מתושבי הקיבוץ. תוך כדי החילוץ נפגע אלחנן מאש אחד המחבלים ונהרג. עוד ישולב בתכנית הלימודים נאומו של חתן פרס ישראל, מנחם קלמנזון, אחיו של אלחנן, שכותרתו היא "את אחי אנוכי מבקש". תלמידי בתי הספר יצפו בנאומו של מנחם בטקס ויעמיקו בו.

במהלך הנאום המרגש שנשא בטקס פרס ישראל, שעורר השראה עצומה בחברה הישראלית, סיפר מנחם כי "אחד הרגעים המטלטלים ביותר שעברתי היה כאשר נשאלתי ‘מדוע הלכתם הרי הם בני קיבוצים ואתם מתנחלים?’. הכאב מעצם זה שהשאלה בכלל נשאלה, עדיין מהדהד בי".

אלחנן קלמנזון הי"ד

אלחנן קלמנזון ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

מנחם קלמנזון: "בשביל אח עושים את הכול"

עוד סיפר מנחם כי "לא שאלנו את עצמנו למה אנחנו עושים את זה, הלמה היה ברור". מנחם המשיך ואמר כי "שכחנו שגם כאשר העם הזה יוצא למחאות וויכוחים זה מהסיבה שגורל המדינה היחידה שיש לנו – בוער בכולנו. שכחנו שבכולנו עוד מפעמת ובוערת אהבת האחים ומאח לא נפרדים. בשביל אח עושים את הכול".

"זכינו להיות חלק מדור של גבורה"

משפחת קלמנזון מסרה לאחר הפרסום: "אנו רואים זכות גדולה במעשה. אלחנן הי"ד אהובינו ראה את עצמו כחלק מאותה שרשרת וכך חי את חייו. אנו מתרגשים מכך שהמילים שנאמרו על ידי מנחם חדרו ללבבות וילמדו על ידי תלמידי ישראל, ומקווים להגברת אחווה ושותפות אחים. זכינו להיות חלק מדור של גבורה וערבות הדדית". שר החינוך, יואב קיש מסר בנוסף: "מוטלת עלינו המשימה להנציח אותם, לספר את סיפורם, להפיח את רוחם, להנחיל את מורשתם לדורות הבאים ולהמשיך בדרכם".