סערת הדחת ראש ישיבת נחלים: במרכז ישיבות בני עקיבא מגיבים

בעקבות המחאה החריפה של הורי התלמידים בישיבת נחלים, במועצת ישיבות בני עקיבא מגיבים לטענות לניסיון הדחה של ראש הישיבה ממניעים זרים: "הוא בחר לערב את ההורים, הבוגרים והתלמידים ולשסות אותם נגד המרכז"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 03/05/24 12:04 כה בניסן התשפד

סערת הדחת ראש ישיבת נחלים: במרכז ישיבות בני עקיבא מגיבים
הרב שמואל לורנץ, משמאל, צילום: דוד וייל

ברקע המחאה הנרחבת של הורי התלמידים בישיבת נחלים נגד הדחתו של ראש הישיבה, הרב שמואל לורנץ, במרכז ישיבות בני עקיבא מגיבים וטוענים כי ניסו להימנע מצעדים חריפים אך רק משלא עלה בידם לפעול בדרכי נעם החליטו להחריף את הצעדים מול ראש הישיבה. במכתב שהפיץ המרכז נטען כי "ראש הישיבה פעל ליצירת קרע בין ההורים למרכז".

"ראש הישיבה גייס קבוצת הורים ששמעה באופן חד צדדי רק את טענותיו"

עוד טענו במרכז ישיבות בני עקיבא: "כדי ליצור את הקרע ראש הישיבה גייס קבוצת הורים ששמעה באופן חד צדדי רק את טענותיו, והוביל לכך שלאותה קבוצה כבר לא הייתה נכונות להאזין לתשובות המרכז. הקמת קבוצה זו נעשתה לצד בקשה חוזרת ונשנית של המרכז שיקום בישיבה ועד הורים מסודר, שייחשף גם לפעולות המרכז לטובת הישיבה לקידומה ושגשוגה".

"מייצר אווירה עכורה שאינה מאפשרת מיטוב של הישיבה"

בנוסף, במרכז טענו כי ראש הישיבה סירב לקבל תקצוב לשיפוץ בית המדרש בישיבה וזאת אך ורק כדי שלא יצוין כי מרכז ישיבות בני עקיבא תרם לפעילות הישיבה. "חוסר שיתוף הפעולה מצד ראש הישיבה בנושאי חינוך, בהתנהלות השיח מול הורי התלמידים. חוסר ההתגייסות מצידו לתקן את הדרוש תיקון מייצר אווירה עכורה שאינה מאפשרת מיטוב של הישיבה וניווט שלה לדרך המלך" נכתב.

"הזדעזענו לראות שראש הישיבה בחר להתנהל אחרת"

לסיום כתבו במרכז ישיבות בני עקיבא: "הזדעזענו לראות שראש הישיבה בחר להתנהל אחרת. ראש הישיבה בחר לערב את ההורים, הבוגרים והתלמידים ולשסות אותם נגד המרכז, במקום לקיים שיח חינוכי רציני וענייני מול הטענות שהופנו נגדו מצד המרכז. נדגיש כי השימוע אליו נקרא ראש הישיבה יתקיים גם הוא באופן מכבד, מקצועי ובלב פתוח וייבחנו כל האפשרויות של המשך עבודה משותפת או סיומה. תקוותנו שראש הישיבה יפעל בצורה דומה בעת השימוע ויתנהל בצורה עניינית, אם כן המרכז ישמח לצאת לדרך חדשה וליישר את ההדורים".

בישיבת נחלים טוענים: מרכז יב"ע מנסה להשתלט על נכסי הישיבה - ראש הישיבה מונע זאת

כזכור, לפני יומיים פתחו הורי התלמידים בישיבת בני עקיבא נחלים במחאה נרחבת נגד מרכז ישיבות בני עקיבא מחשש להדחתו של ראש הישיבה, הרב שמואל לורנץ, בשל סכסוך כספי מול הישיבה. במכתב שהפיצו לציבור טענו כי מרכז הישיבות מנסה להשתלט על נכסי הישיבה וכוונת המרכז להדיח את הרב לורנץ נעשית מכיוון שהגן על נכסי הישיבה מפני התנהלות כלכלית פסולה של המרכז כלפי הישיבה.