גם ב"הימלפרב" מתנערים מהקמפיין: "דרכנו איננה טובה או עדיפה יותר"

בתיכון הירושלמי מצטרפים למכינת עלי וישיבת ירוחם ומתנערים מקמפיין אי הנשיאה בנטל של הציבור החרדי, בו הוזכרו גם נופלי המוסד. "השימוש באזכור נופלי הימלפרב מיותר לחלוטין, בוודאי אם הוא משרת מטרות פוליטיות" נכתב באיגרת ששלח המוסד

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/24 21:40 ח באדר א'

גם ב"הימלפרב" מתנערים מהקמפיין: "דרכנו איננה טובה או עדיפה יותר"
הכניסה להימלפרב, צילום: ויקיפדיה, שימוש חופשי

עם פרסומו של הקמפיין נגד חוק הגיוס המחודש ביום שישי האחרון, בו הוזכרו מספרם הרב של הנופלים בכמה ממוסדות הציונות הדתית, התנערו חלק מהמוסדות מהקמפיין. עתה מצטרף גם תיכון "הימלפרב" הירושלמי ומבקש גם כן להתנער מאזכורו. באיגרת שנשלחה נכתב כי "השימוש באזכור נופלי הימלפרב מיותר לחלוטין".

מחלוקת עם הציבור החרדי והחילוני

"יש לנו מחלוקת ערכית, עמוקה ומהותית עם הציבור החרדי, שמעטים ממנו מצליחים לשאת בנטל הגיוס הצבאי" נכתב באיגרת. "מלחמות ישראל כולן, אינן מלחמות ברירה ואינן 'מלחמת רשות'. במלחמת המצווה שנכפתה על מדינת ישראל חלה מצווה מדאורייתא לשרת בצבא" נכתב.

מאידך, הן מציינים גם כי "יש לנו מחלוקת ערכית, עמוקה ומהותית עם הציבור הממלכתי – חילוני, מכיוון שאנחנו מחנכים את משפחותינו ואת תלמידינו להיות מעורבים לחלוטין בחברה הציונית המודרנית
ובמקביל להצליח ולקיים אורח חיים דתי של לומדי תורה ושומרי מצוות".

המודעה שהופצה בעלוני השבת

המודעה שהופצה בעלוני השבת, צילום: צילום מסך

במוסד ממשיכים וכותבים כי "דרכנו החינוכית איננה טובה או עדיפה יותר, מאשר דרכים אחרות בחינוך וגם בחינוך למורכבות ולתפיסת עולם רחבה ו'אפורה', ישנם מחירים חינוכיים ודתיים. יעידו על המורכבות הזאת אלפי בוגרי בית הספר, שכל אחד מהם חווה את תקופת לימודיו בהימלפרב באופן שונה".

"היה לנו די בזה"

"בסופו של דבר", מסכמת הנהלת הימלפרב, "העקרונות החשובים שיש בהימלפרב הם: היכולת לכבד מי שחושב אחרת ממני; היכולת ל הבין שסוגיות ציבוריות חברתיות הן מורכבות ומסובכות ולא ניתן לפתור אותן באמירה חד ערכית; היכולת להימנע מאמירות שגורמות פילוג נוסף במדינת ישראל. היה לנו די מזה. השאלה של החובה להתגייס ולשאת בנטל הביטחוני גם עבור לומדי התורה, איננה מסתכמת רק בשאלה כמה נופלים בסופו של דבר במלחמה, אלא היא שאלה דתית, מוסרית וחברתית ונעשה כאן שימוש ציני במספר הנופלים לצרכים פוליטיים".