מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חיסול מאות מחבלים, חילוץ גופות והשמדת מנהרות: צה"ל סיים את משימתו בדרום הרצועה

דובר צה"ל הודיע כי אוגדת 98 סיימה את פעילותה בחאן יונס ובדיר אל באלח לאחר חודש של תמרון קרקעי. במהלך המבצע הכוחות חיסלו מאות מחבלים, חילצו גופות חטופים, השמידו מנהרות ועוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/24 12:56 כו באב התשפד

חיסול מאות מחבלים, חילוץ גופות והשמדת מנהרות: צה"ל סיים את משימתו בדרום הרצועה
כוחות צה"ל |, צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל הודיע היום (ו') כי כוחות אוגדה 98 השלימו את הפעילות בחאן יונס ובדיר אל באלח לאחר כחודש של תמרון. במסגרת הפעילות הכוחות חיסלו למעלה מ-250 מחבלים והשמידו עשרות תשתיות טרור. יחידת יהל"ם וצוותי הקרב של חטיבה 7 והצנחנים איתרו והשמידו 6 מנהרות שאורכן מגיע לכ-6 קילומטרים. בחלק מהמנהרות אותרו מתחמי שהייה של מחבלים, אמצעי לחימה ומחבלים שחוסלו.

פעילות הכוחות ברצועה |

פעילות הכוחות ברצועה | צילום: דובר צה"ל

הכוחות איתרו אמצעי לחימה והשמידו עשרות מארבים ומתחמי לחימה

צוות הקרב של חטיבה 7 נלחמו במרחב חאן יונס ובדיר אל באלח. במהלך הלחימה הם איתרו אמצעי לחימה והשמידו עשרות מארבים ומתחמי לחימה. כמו כן, כוחות גדוד 77 פשטו על מוצב מרכזי של ארגון הטרור חמאס במרחב דיר אל בלאח ואיתרו בו אמצעי לחימה, משגר רקטות ומסמכי מודיעין. בשיתוף יחידת יהל"ם אותר והושמד תוואי תת-קרקעי שהיווה חלק מרשת הלחימה של מחבלים במרחב המתחם.

כוחותינו בעזה |

כוחותינו בעזה | צילום: דובר צה"ל

במבצע משותף של כוחות הצנחנים עם יחידת יהל"ם חולצו גופותיהם של החטופים

בצוות הקרב של חטיבת הצנחנים נלחמו בשכונת 'חמד' שבמערב חאן יונס ובשכונת המזרחיות של העיר. הכוחות, פעלו במרחב צפוף ובבניינים רבי קומות. בנוסף, במבצע משותף של כוחות הצנחנים עם יחידת יהל"ם חולצו גופותיהם של החטופים יגב בוכשטב ז"ל, אלכסנדר דנציג ז"ל, אברהם מונדר ז"ל, יורם מצגר ז"ל, נדב פופלוול ז"ל, וחיים פרי ז"ל.

החטופים שחולצו מעזה |

החטופים שחולצו מעזה | , צילום: מטה משפחות החטופים וcanva