פרטים חדשים על הפיגוע בתל אביב: זה המקום בו המחבל תכנן להתפוצץ

מפקד מחוז תל אביב במשטרה מסר הצהרה לציבור על הפיגוע שנמנע בעירו: "זה היה פיגוע בהיקף של מטען גדול ומשמעותי, שאם לא היה מתפוצץ בחוץ היה גורם לנזק. למזלנו הסיפור הזה לא היה בתוך מבנה סגור ולא היו נפגעים בנפש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/24 19:04 טו באב התשפד

פרטים חדשים על הפיגוע בתל אביב: זה המקום בו המחבל תכנן להתפוצץ
זירת האירוע בתל אביב |, צילום: Yehoshua Yosef,Flash90

מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר מסר הערב (ב) הצהרה על הפיגוע שאירע אמש בתל אביב, שעות אחדות לאחר פרסום ההודעה על העלאת רמת הכוננות בגוש דן: "זה היה פיגוע בהיקף של מטען גדול ומשמעותי, שאם לא היה מתפוצץ בחוץ היה גורם לנזק. למזלנו הסיפור הזה לא היה בתוך מבנה סגור ולא היו נפגעים בנפש".

זירת האירוע |

זירת האירוע | צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

פרץ: אם היה נכנס לבית הכנסת, היו הרבה מאוד נפגעים. טרגדיה אמיתית

כמו כן, המפקד הבכיר ציין כי בסמוך למקום הפיצוץ נמצא בית כנסת, ובאותה העת שהו בו אזרחים רבים לרגל ט"ו באב, לפי ההערכה המחבל רצה להיכנס אליו: "אם היה נכנס היו הרבה מאוד נפגעים. טרגדיה אמיתית". מפקד המחוז הוסיף כי הם: "מציפים את העיר עם הרבה מאוד שוטרים, לתת ביטחון אישי לכל אחד שמגיע לתל אביב, לב ליבה של המדינה", אך כעת אין התרעות על פיגועים נוספים.

זירת האירוע |

זירת האירוע | צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

הבקשה מהציבור לגלות ערנות: "עדיף לי לרוץ לשווא"

בנוגע לזהות המחבל, פרץ אמר כי "אין לנו כרגע את מי לחקור. אנחנו משתמשים במערכות כדי להבין מאיפה הוא הגיע, מה היו כוונותיו ואם מישהו סייע לו". הוא הוסיף ואמר כי המחבל לא נמצא במערכות. המשמעות היא שאין לו הרשעות קודמות פליליות או ביטחוניות. לבסוף, ביקש מהציבור לגלות ערנות ולדווח על כל מי שנראה חשוד: "אין לי ספק שיהיו דיווחי שווא, אבל עדיף לי לרוץ לשווא מאשר להגיע לאירוע שהציבור לא דיווח עליו".