מקורב לחיזבאללה: לא נתקוף בזמן המשא ומתן בקטאר. "פעולת התגמול יכולה לחכות"

מקורב לחיזבאללה מסר לוושינגטון פוסט כי בארגון הטרור ימנעו ממתקפת התגובה בזמן שיחות המשא ומתן בקטאר. "מתקפת התגמול יכולה לחכות, זה לא דחוף או מוגבל בזמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/24 08:56 יב באב התשפד

מקורב לחיזבאללה: לא נתקוף בזמן המשא ומתן בקטאר. "פעולת התגמול יכולה לחכות"
נסראללה, צילום: ללא

מעל שבועיים חלפו מאז חיסול פואד שוכר ובחיזבאללה טרם נקמו על החיסול. הבוקר (ו') נחשף ב"וושינגטון פוסט" כי בארגון הטרור מתכוונים להימנע מפעולת התגמול בזמן שמתנהלות שיחות המשא ומתן בקטאר. "אנחנו יכולים לומר שחיזבאללה לא יפתח בפעולת התגמול שלו במהלך השיחות בקטאר מכיוון שהמפלגה לא רוצה לתת דין וחשבון על שיבושן או על שיבוש עסקה אפשרית. פעולת התגמול יכולה לחכות, זה לא דחוף או שיש לו הגבלת זמן".

איראן לחצה: לחכות עם מתקפה על ישראל בזמן המשא ומתן

כזכור, בעיתון אל-ג'רידה הכוויתי דווח כי איראן היא שדוחפת לעיכוב המתקפה עד שיתבררו תוצאות שיחות המשא ומתן בקטאר. לפי הדיווח, האיראנים נפגשו עם בעלות בריתם והודיעו להם כי עליהם להמתין עם התקיפה נגד ישראל, לפחות עד תום סבב שיחות המשא ומתן הנוכחי. מנגד, נציגי חיזבאללה וחמאס טענו כי הדרך היחידה להגעה להפסקת אש היא לכפות את זה על ישראל בכוח, ולכן יש צורך לפתוח במתקפה ישירה ורחב נגד ישראל כדי להכריח אותה להפסיק את האש.

בתוך כך, בישראל ממשיכים להיערך לפעולת נקמה ואתמול (ה') בסיס חיפה של זרוע הים תרגל בשיתוף כוחות נוספים תרגיל המדמה תרחישי הגנה והתקפה במרחב הימי הצפוני. במסגרת התרגיל, הכוחות תרגלו יחד תרחישי לחימה בזירה הימית וביניהם - הגנה על הגבול הימי, פינוי פצועים תחת אש, התנהלות בשעת חירום במפקדות השונות ותרחישים נוספים על מנת להגביר את מוכנות הכוחות.

צפו בתיעוד מהתרגיל: