ראש המל"ל לשעבר: להיערך למכה גדולה מאוד מאיראן

ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר אלוף (מיל') יעקב עמידרור על ההמתנה לתגובת איראן וחיזבאללה: "אנחנו צריכים להיות מוכנים למכה גדולה מאוד מאיראן כי אנחנו לא יודעים את גודלה. אולי המודיעין יודע - אני לא יודע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/24 10:16 ד באב התשפד

ראש המל"ל לשעבר: להיערך למכה גדולה מאוד מאיראן
תקיפה בלבנון, אילוסטרציה , צילום: 27א

אלוף (מיל') יעקב עמידרור, עמית במכון ירושלים לאסטרטגיה וביטחון, ולשעבר ראש המטה לביטחון לאומי, התייחס היום (ה') ברדיו 103FM לדיווחים על התמתנות בכוונת האיראנים לנקום את חיסול הנייה ואמר: "אני לא חושב שאנחנו צריכים לעשות את הטעות הזו, אנחנו צריכים להיות מוכנים למכה גדולה מאוד מאיראן כי אנחנו לא יודעים את גודלה. אולי המודיעין יודע - אני לא יודע".

"אסור לנו להסיר את העין שלנו מהמשימה הראשונה שקבענו"

עמידרור הדגיש את חשיבות חיסול החמאס כמטרתה הראשית של המלחמה ואמר: "באפריל היינו רחוקים מאוד מפירוק חמאס בעזה, אסור לנו להסיר את העין שלנו מהמשימה הראשונה שקבענו לעצמנו לאחר האירוע הנורא של 7 באוקטובר - משמידים את חמאס כארגון צבאי".

יעקב עמידרור

יעקב עמידרור צילום: Liron Moldovan,Flash90

על הסכם רגיעה: "זה שקט מדומה"

ביחס להסכם הפסקת אש שיותיר את חמאס בעזה אמר עמידרור: "המזרח התיכון היה נכנס לרגיעת דמה, כמו השקט שהיה לפני 7 באוקטובר. זה היה יוצר מצב בו חמאס עדיין לא פורק לגמרי, וחיזבאללה ימשיך להיבנות בלבנון. זה שקט מדומה שיביא בסופו של דבר לצורה זו או אחרת ל־7 באוקטובר".

כזכור, אמש פורסם כי ברקע ההיערכות הגבוהה במערכת הביטחון לנקמה עוצמתית מצד חיזבאללה ואיראן, בישראל מעריכים כי חיזבאללה נחוש לנקום והוא זה שיגיב ראשון לחיסול פואד שוכר, תגובה שתגיע כבר בימים הקרובים. חרף זאת, בישראל טרם ברור מה יהיה אופי התגובה ומה העיתוי המדויק.

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il