"הכל מפורק": עגורן אחר עגורן - התיעוד המדהים מהשמדת הנמל בתימן

בתיעוד דרמטי ממבצע "יד ארוכה" נראה נמל "אל חודידה" בתימן כשהוא מופצץ על יד מטוסי חיל האוויר. הטייסים נשמעו בקשר: "רואים את העגורנים, הכל מפורק" | מפקד חיל האוויר: "לכל המבצעים ממח"א, יישר כוח על הביצוע, גאים בכם מאוד, דרך צלחה הביתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/24 16:59 טו בתמוז התשפד

"הכל מפורק": עגורן אחר עגורן - התיעוד המדהים מהשמדת הנמל בתימן
הטייסים, צילום: דובר צה"ל

יממה לאחר הפצצת חיל האוויר בתימן, צה"ל חושף הערב תיעודים דרמטיים מהפצצת נמל אל חודידה, מהתדלוקים במהלך הטיסה הארוכה של חיל האוויר ומהנחיתה בסיומו של המבצע המוצלח. בהקלטה מקו הקשר נשמע מפקד חיל האוויר, תומר בר, כשהוא מברך את הטייסים בדרכם ארצה: "לכל המבצעים ממח"א, יישר כוח על הביצוע, גאים בכם מאוד, דרך צלחה הביתה".

אלפי קילומטרים מישראל: התקיפה על הנמל התימני - תיעוד מהמטוס

מפקד חיל האוויר משוחח עם הטייסים בדרכם ארצה מתימן

נחיתת הטייסים לאחר שתקפו בתימן

תדלוק אווירי של המטוסים התוקפים בתימן על ידי מטוסי תדלוק

ֿגבר כבן חמישים נהרג מפגיעת כטב"מ חות'י בתל אביב

כזכור, גבר כבן חמישים נהרג במהלך סוף השבוע מפגיעת כטב"מ במתקפה משולבת של החות'ים בתל אביב, ועשרה נוספים נפצעו. המתקפה החות'ית כללה ירי של טיל בליסטי ושיגור 4 כטב"מים. בערוץ אל-ערביה דווח מפי מקורות כי ארה"ב יירטה טיל בליסטי ו-3 כטב"מים ששיגרו החות'ים לעבר ישראל אך הרביעי - הצליח להגיע לתל אביב ולגרום לפגיעה קטלנית.

החות'ים לקחו אחריות: "תקפנו מטרה חשובה באזור יפו"

הדובר הצבאי של החות'ים בתימן, יחיא סריע, התייחס הבוקר (ו') לפגיעת הכטב"מ הקטלנית שמיוחסת להם והודיע: "תקפנו מטרה חשובה באזור יפו באמצעות כטב"מ ששמו "יאפה". המבצע השיג את מטרותיו בהצלחה". סריע הכריז כי מעתה "החות'ים יתמקדו במטרות בעורף הציוני".

התקלה החמורה - בגלל טעות אנוש

מהתחקיר הראשוני של צה"ל עלה כי הכטב"מ שהתפוצץ בתל אביב זוהה על ידי מערכות הגילוי האווירי אך הוחלט שלא ליירטו כי לא סווג כמטרה אווירית עוינת במערך ההגנה האווירית. לפי התחקיר התקלה החמורה נבעה מטעות אנוש של חיילים במערך - ולא מתקלה טכנית במערכות הגילוי.

צה"ל השיב לחות'ים - בתקיפה המרוחקת ביותר אי פעם משטח ישראל

בתגובה לתקיפת הכטב"מ הקטלנית של החות'ים, צה"ל הגיב בתקיפה חריגה בנמל אל חודיידה בתימן, והנחית עשר טון של פצצות על מגוון מטרות מטרות במרחב הנמל. מאוחר יותר הסבירו בצה"ל: "מרחב נמל חודידה משמש נתיב אספקה להעברת אמצעי לחימה איראניים מאיראן לשלטון הטרור החות׳י ומהווה מקור כלכלי משמעותי עבורו. מדובר בתקיפת היעדים המרוחקת ביותר משטח מדינת ישראל שבוצעה אי פעם על ידי חיל האוויר".