לא רק אמל"ח: פרטים נוספים על התקיפה בתימן

מפרטים חדשים על תקיפת צה"ל בתימן עולה כי חיל האוויר תקף מאגרי דלק ועגורנים ומנופים בנמל חודיידה. בנוסף, מתחקיר ראשוני של פגיעת הכטב"מ עולה כי החות'ים הטיסו את כלי הטיס התוקף דרך נתיבי טיס אזרחיים, כניסיון הטעיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/24 09:35 טו בתמוז התשפד

לא רק אמל"ח: פרטים נוספים על התקיפה בתימן
מטוסי בז F15 בדרכם לתקיפה בתימן |, צילום: דובר צה"ל

פרטים נוספים על תקיפת צה"ל בתימן ועל נפילת הכטב"מ בתל אביב פורסמו הבוקר (א') בגלי צה"ל. לפי הפרטים, בדיונים ביטחוניים בישראל על התקיפה הוחלט לפגוע בשני מוקדים בנמל חודיידה ובסמוך אליו. היעד הראשון הוא תשתיות האנרגיה והיעד השני הוא פריקת הסחורות. בנוסף מתחקיר ראשוני של פגיעת הכטב"מ בתל אביב עולה כי החות׳ים הטיסו את כלי הטיס התוקף דרך נתיבי טיס אזרחיים, כניסיון להטעות את ישראל. כך על פי דיווח של דורון קדוש.

זירת פגיעת הכטב"מ בחמישי האחרון |

זירת פגיעת הכטב"מ בחמישי האחרון |, צילום: Erik Marmor,Flash90

בתקיפה בנמל חודיידה הותקפו מאגרי דלק ועגורנים ומנופים שתפקידם לפרוק את הסחורות בנמל

על פי הדיווח, מטוסי חיל האוויר תקפו בנמל חודיידה שני מוקדים, הראשון תשתיות אנרגיה והשני יכולות פריקת הסחורות של הנמל. ביעד הראשוני הותקפו כ-20 מאגרי דלק, רובם בתוך מתחם הנמל וחלקם מחוצה לו. ביעד השני הותקפו עגורנים ומנופים שתפקידם לפרוק את הסחורות. גורמי ביטחון מעריכים כי יכולת הנמל לקלוט סחורות הושבתה לחלוטין והמשמעות היא כי האיראנים לא יוכלו להעביר נשק לחות'ים דרך הים בזמן הקרוב.

תיעוד מבור חיל האוויר בקריה בזמן התקיפה בתימן |

תיעוד מבור חיל האוויר בקריה בזמן התקיפה בתימן | צילום: דובר צה"ל

גורם ביטחוני: "הבנו שכל האזור מסתכל עלינו והיינו צריכים להקרין עוצמה"

בנוסף, לפי ההערכה, סעודיה עודכנה מראש על תקיפת צה"ל בתימן לאחר שככל הנראה מטוסי חיל האוויר טסו דרך ערב הסעודית וניתן לשער כי הדבר הצריך אישור ועדכון של המדינה הערבית על התקיפה. כמו כן, ישנה הבנה בישראל כי התקיפה יכולה להביא לכניסה אפשרית לסבב ממושך מול החות'ים. בכיר ביטחוני מסר לדורון קדוש: "אחרי שהכטב"מ פגע - הבנו שעכשיו כל האזור מסתכל עלינו והיינו צריכים להקרין עוצמה - גם במחיר שהדבר יגרור עוד המשך. אם לא היינו עושים כלום - היה לזה מחיר".