לא הופעלו אזעקות: יורטו שני כטב"מי נפץ שעשו את דרכם מלבנון

משעות הבוקר נרשמו מספר אזעקות בצפון | אוגדות 99, 98 ו-162 ממשיכות לפעות בעזה - עשרות מחבלים חוסלו ברפיח | בשעות הלילה המאוחרות יירט מטוס קרב מטרה חשודה עוד בטרם חצתה לשטח ישראל, דיווחים בסוריה על תקיפה אווירת בשטחה | עדכונים שוטפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/24 07:40 ג בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 09/07/24 14:37

לא הופעלו אזעקות: יורטו שני כטב"מי נפץ שעשו את דרכם מלבנון
יירוט, ארכיון, צילום: Ayal Margolin,Flash90

היום ה-277 למלחמה: החל משעות הבוקר ממשיך הירי לעבר הצפון ומספר אזעקות נשמעו ביישובים דישון, יפתח, מרכז אזורי מבואות חרמון, מלכיה, רמות נפתלי. לא דווח על נפגעים ועל נזק כתוצאה מהמטח.

צה"ל יירט שני כטב"מי נפץ שעשו את דרכם מלבנון לשטח הארץ

לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר שני כטב"מי נפץ שעשו את דרכם לשטח הארץ מלבנון. הכלים לא חצו לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

אוגדות 99, 98 ו-162 ממשיכות לפעות בעזה

במקביל לפעילות של אוגדה 98 בשג'עייה ואוגדה 162 ברפיח, כוחות אוגדה 99 ממשיכים לפעול בעיר עזה, זאת בעקבות מידע מודיעיני מקדים המעיד על הימצאות תשתיות טרור של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ במרחב. הכוחות חיסלו עד כה עשרות מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה רבים במרחב.

במהלך היממה האחרונה כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות טרור ברצועה. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, פירים תת קרקעיים, תשתיות טרור ועוד.

הכוחות בעזה

הכוחות בעזה צילום: דובר צה"ל

הושמדה מטרה שנורתה לעבר ישראל

צה"ל תקף הלילה (ג') מחבלי חמאס וגא"פ שפעלו במתחם בית ספר במרחב נוציראת, מטוסי קרב תקפו את המתחם בזמן שהמחבלים עסקו בפעולות טרור במתחם, תוך שימוש בו כמגן לטרור. בצה"ל אומרים כי התקיפה בוצעה באמצעות חימוש מדוייק, על מנת לצמצם פגיעה בבלתי מעורבים. על פי דיווחים בסוריה הותקפו יעדים בשטחה.

עוד במהלך הלילה, מטוס קרב יירט בהצלחה מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה לעבר דרום הארץ מכיוון מזרח. המטרה לא חצתה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות פיקוד העורף.

כוחות צה"ל פעלו במהלך הלילה בערים ג'נין, שכם וטול כרם, כמו גם במחנה נור א שאמס הסמוך לטול כרם. הכוחות עצרו פעילי טרור, פעלו לפירוק מטענים שהוטמנו על הצירים ועסקו בפעילות כנגד תשתיות טרור, הפלסטינים ביצעו מספר הפרות סדר, לא נרשמו נפגעים בקרב כוחותינו.

בדיקת צופרים ברמת הגולן

בדיקות צופרים של פיקוד העורף יתקיימו היום בשעה 11:05 במרחב המושב שעל, ובשעה 14:05 במרחב היישוב קצרין. אם תופעל התרעת אמת, תישמע אזעקה עולה ויורדת נוספת. במקביל, תופץ התרעה גם בישומון פיקוד העורף ובאמצעי ההתרעה משלימים.