מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

החייל החשוד ברצח מחבל הנוח'בה: "אני מרגיש בגידה"

סהר אופיר, החייל המואשם ברצח מחבל הנוח'בה התייחס בריאיון להאשמות נגדו וטען: "חיסלתי מחבלים שסיכנו חיי אדם, ולא היה שום דרך אחרת אלא להרוג אותם - זה היה הקו המנחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/24 23:42 ל בסיון התשפד

החייל החשוד ברצח מחבל הנוח'בה: "אני מרגיש בגידה"
אסירים ביטחוניים , צילום: חסן ג'די, פלאש 90

סהר אופיר, החייל שנחשד ברצח מחבל הנוח'בה התייחס היום (שבת) לראשונה לחקירה המתנהלת נגדו והציג את גרסתו לסדר השתלשלות האירועים בשבעה באוקטובר. "אני מרגיש בגידה מהמדינה בכל המובנים", אמר בראיון לחדשות 12. "לוקחים אותי, ובעצם מנסים להפוך אותי לעבריין בכוח".

"ביקשתי מהם לערוך בדיקת פוליגרף - אין לי מה להסתיר"

במהלך הראיון, סהר חזר לרגעי המעצר. "מתקשרים אליי 'יש שוטרים, מחפשים אותך בבית'" סיפר. "אני משתף פעולה באופן מלא עם המשטרה, נותן להם גרסא מפורטת ומנומקת עם רשימות, עדים, סרטונים, מיקומים שהייתי, וכל דבר. בנוסף, אני מבקש מהם אפילו לערוך בדיקת פוליגרף. אין לי מה להסתיר. אני מופתע לגלות שהמשטרה מתעקשת לקחת אותנו למעצר. מגיעים לבית משפט השלום להארכת מעצר. בית משפט השלום ראה את שיתוף הפעולה המלא, קיבל את הגרסא שלי, ומחליט לשחרר אותי".

"אי אפשר לרצוח מחבל שבא להרוג. אין דבר כזה"

בהמשך טען אופיר, כי חייל אינו יכול לרצוח מחבל אלא רק לחסלו. "חייל לא יכול לרצוח מחבל. לוחם, אזרח, זה לא משנה. אי אפשר לרצוח מחבל שבא להרוג. אין דבר כזה. כל מחבל שהרגתי, זה אך ורק מחבל שהחזיק נשק, ובא להרוג אותי, או אחרים. חיסלתי מחבלים שסיכנו חיי אדם, ולא היה שום דרך אחרת אלא להרוג אותם. וזה היה הקו המנחה" טען.

החוקר אמר לי: אתה לא פחות גרוע מהמחבלים

לדבריו של סהר, חרף הכעס והכאב, המחבלים קיבלו יחס הגון. "אני יושב מול חוקר, שוטר, שאומר לי 'אתה לא פחות גרוע מהמחבלים'. זה הזוי" אמר. "לא זכור לי שאי פעם יהודי נכנס לכפר ערבי ושחט תינוקות, ילדים, משפחות בצורה כזאת. לא זכור לי שאנחנו עושים דברים כאלה, ואפילו, שאנחנו עוצרים אותם עם כל הכעס והכאב, ויש הרבה כזה, התנהגנו אליהם כבני אדם".

"הבאנו מחבלים בחיים, תפסנו אותם"

עוד העיד סהר: "היינו בלחימה הרבה מאוד זמן, לא מעט שעות. הבאנו מחבלים בחיים, תפסנו אותם, הבאנו אותם לשב"כ, לצומת שדרות. אנחנו תוך כדי לחימה, אני מזהה שני מחבלים בחיים שהם מאוד מבוהלים. אני צועק להם בערבית לעלות אליי: 'אני מהצבא הישראלי, אתם מאחורי הגבעה תעלו אליי'. אנחנו מכוונים עליהם נשקים. הם מרימים ידיים. אני אוזק אותם עם אזיקונים שיש לנו ברכב, אנחנו מכסים להם את העיניים עם פלנליות, מכניסים אותם לרכב, ואנחנו נוסעים לצומת שדרות, לחפ"ק של המשטרה, הם הרימו ידיים ולא יריתי בהם".