מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

החששות הכבדים של בכירים אמריקאים: מערכות ההגנה יקרסו

שלושה בכירים בממשל ביידן הביעו דאגה משמעותית מפני קריסת מערכות ההגנה האווירית במקרה של מלחמה כוללת עם חיזבאללה. פקיד נוסף: מלחמה כוללת תדרוש אספקה נוספת של מערכות הגנה מארה"ב

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/24 19:57 יד בסיון התשפד

החששות הכבדים של בכירים אמריקאים: מערכות ההגנה יקרסו
מערכת יירוט, אילוסטרציה, צילום: משרד הביטחון, צילום מסך

רשת CNN דיווחה הערב מפי שלושה בכירים בממשל ביידן, כי קיים חשש כבד לקריסה של מערכות ההגנה האווירית של ישראל במלחמה כוללת עם חיזבאללה, כולל מערכת כיפת ברזל. לדברי הבכירים, החששות הובעו גם על ידי גורמים ישראליים במקרה של מתקפה בקנה מידה גדול של טילים מדויקים ובכטב"מים. פקיד נוסף מסר ל-CNN כי מלחמה כוללת תיאלץ את ארה"ב לספק מערכות הגנה אוויריות נוספות ותחמושת נוספת לכיפת ברזל.

בלינקן: ישראל רצינית לגבי כניסה ללבנון

עוד נכתב בדיווח, כי במהלך שיחה משותפת של מזכיר ארה"ב בלינקן עם עמיתו הערבי, מסר לו כי ישראל "רצינית מאוד בנוגע לכניסה ללבנון". ב-CNN טענו מפי מקור שנכח בפגישה כי בכוונת ישראל לפתוח בפלישה ללבנון, והפקיד הערבי השיב בתגובה: "התקפות החיזבאללה לא יפסקו עד שישראל תפסיק את פעילותה בעזה".

נסראללה איים על קפריסין מפני סיוע לישראל

כזכור, אמש נאם מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה לזכרו של הקצין הבכיר של הארגון, אבו חסאן, שחוסל בידי ישראל לפני מספר שבועות. בנאומו המשיך נסראללה לאיים על ישראל, התעקש על חיבור הזירות עם עזה וגם איים על קפריסין כי תותקף אם תסייע לישראל.

"נתייחס אליה כמעורבת במלחמה"

בנאומו אמר נסראללה: "אנחנו מזהירים את ממשלת קפריסין מפני פתיחת בסיסיה ונמלי התעופה בפני ישראל ואם היא תעשה זאת, נתייחס אליה כמעורבת במלחמה". הוא התייחס לכטב"ם הצילום של הארגון שהצליח לחדור לישראל ולצלם באזור חיפה ואמר כי הצליח לצלם גם רחוק מחיפה. מנהיג חיזבאללה דיבר גם על הקצין שחוסל ואמר כי "ללא ספק זאת אבדה גדולה עבורנו".