מתקרבים למלחמה? נסראללה התרברב - גלנט והרמטכ"ל החריפו את הטון בגבול הצפון

לאחר שהירי לצפון חודש, נאם נסראללה, התרברב ביכולותיו ואיים על ישראל. כמעט במקביל ערכו הרמטכ"ל ושר הביטחון סיורים בגבול הצפון ושיגרו מסר חריף: "האויב יודע רק מקצת מהיכולות שאנחנו מחזיקים, ויפגוש אותם כשצריך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/24 07:59 יד בסיון התשפד

מתקרבים למלחמה? נסראללה התרברב - גלנט והרמטכ"ל החריפו את הטון בגבול הצפון
מפקד חיל האוויר, גלנט, הרמטכ"ל ומפקד פצ"ן, אתמול, צילום: דובר צה"ל

יום מתוח נרשם אתמול (ד') בגבול הצפון כאשר הירי מצידו של חיזבאללה חודש ובמקביל נאם מזכ"ל הארגון חסן נסראללה באירוע לזכרו של בכיר חיזבאללה שחוסל בידי ישראל. נסראללה ניצל את האירוע על מנת להתרברב ביכולותיו ולהמשיך לאיים על ישראל ועל בנות בריתה. מנגד, בכירי צה"ל ושר הביטחון ערכו הערכת מצב בפיקוד הצפון והחריפו את הטון.

גלנט והלוי מחריפים את המסרים כלפי חיזבאללה

שר הביטחון גלנט אמר במהלך הערכת המצב כי בצה"ל משלימים את המוכנות היבשתית והאווירית, מחזקים את מערכי המודיעין ונערכים לכל אפשרות. "צריך לזכור את המצב הבסיסי - שחיזבאללה פתח נגדנו במלחמה, בשמיני באוקטובר, יום אחרי חמאס, ומאז הוא לא עצר אותה" אמר גלנט.

גם הרמטכ"ל הלוי ערך סיור בגבול הצפון והעביר מסר תוקפני לחיזבאללה: "אנחנו כמובן מחזיקים אצלנו יכולות לאין שיעור יותר חזקות, שאני חושב שהאויב יודע רק מקצת מהיכולות שאנחנו מחזיקים, ויפגוש אותם כשצריך בזמן הנכון".

הלוי בפצון, אתמול

הלוי בפצון, אתמול צילום: דובר צה"ל

הלוי התייחס גם לאירוע החריג בו כטב"ם צילום של חיזבאללה צילם מעל חיפה ואמר כי מדובר ביכולת שהצבא מכיר: "אנחנו מכינים ובונים פתרונות להתמודד עם יכולות כאלה ועם יכולות אחרות שבבוא העת תפגשו גם את המימוש שלהם בזמן הצורך".

מה נסראללה רוצה מהקפריסאים?

בנאומו אמר נסראללה: "אנחנו מזהירים את ממשלת קפריסין מפני פתיחת בסיסיה ונמלי התעופה בפני ישראל ואם היא תעשה זאת, נתייחס אליה כמעורבת במלחמה". הוא התייחס לכטב"ם הצילום של הארגון שהצליח לחדור לישראל ולצלם באזור חיפה ואמר כי הצליח לצלם גם רחוק מחיפה. מנהיג חיזבאללה דיבר גם על הקצין שחוסל ואמר כי "ללא ספק זאת אבדה גדולה עבורנו".