מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"צה"ל מחויב": הגרי מבהיר את האמירה שהכעיסה את נתניהו

עימות נרשם בין לשכת ראש הממשלה ודובר צה"ל לאחר שהאחרון אמר: "להשמיד את חמאס? זה לזרות חול בעיני הציבור". עתה מוציא הגרי הבהרה ואומר כי התייחס בדבריו "להשמדת חמאס כאידיאולוגיה וכרעיון, כל טענה אחרת היא הוצאת הדברים מהקשרם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/24 20:55 יג בסיון התשפד

"צה"ל מחויב": הגרי מבהיר את האמירה שהכעיסה את נתניהו
הגרי, מבהיר את הדברים, צילום: דובר צה"ל

"צה"ל מחוייב להשגת מטרות המלחמה כפי שהוגדרו על ידי הקבינט, פועל כך לאורך כל המלחמה לילות כימים וכך ימשיך. מפקדי צה"ל ומשרתיו נלחמים בנחישות ובהתמדה להשמדת היכולות הצבאיות והתשתית השלטונית והארגונית של החמאס בעזה, מטרה צבאית מובהקת" כך אומר הערב (ד') דובר צה"ל בהברה לדברים שאמר מוקדם יותר וקוממו את לשכת נתניהו.

הגרי: "השמדת חמאס? לזרות חול בעיני הציבור" | נתניהו: "צה"ל מחויב לכך"

דובר צה"ל הבהיר כי התייחס בדבריו להשמדת חמאס כאידיאולוגיה וכרעיון. "הדברים נאמרו על ידו באופן ברור ומפורש" נכתב בהודעתו, "כל טענה אחרת היא הוצאת הדברים מהקשרם". כזכור, בראיון ל"חדשות 13" אמר דובר צה"ל כי על הדרג המדיני להביא פתרון חלופי במידה והם רוצים למגר את שלטון החמאס ברצועה: "מה שאפשר לעשות זה להצמיח משהו אחר. הדרג המדיני יחליט. כדי להגיע למצב שרוצים להחליש את חמאס - זו הדרך".

נתניהו, סרטון תקיף

נתניהו, סרטון תקיף, צילום: צילום מסך

לשכת נתניהו התקוממה: "צה"ל כמובן מחויב לכך"

הדברים של הגרי קוממו את ראש הממשלה ובהודעה של לשכתו נכתב: "הקבינט המדיני ביטחוני בראשות ראש הממשלה נתניהו הגדיר כאחת ממטרות המלחמה את השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס" נכתב בתגובה הרשמית של ראש הממשלה. עוד הוסיפו ברמיזה: "צה"ל כמובן מחויב לכך".