מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הצפון שוב בוער: שריפה בגלל מתקפת כטב"מים על מטולה

בארגון החיזבאללה מסלימים את התקיפות מחדש וכבר הבוקר לקחו אחריות על שיגור מתקפת כטב"מים לעבר ריכוז של חיילים במטולה | מועצה אזורית גליל עליון: "זוהו פגיעות בגזרת מטולה. שריפה פרצה במקום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/24 11:05 יג בסיון התשפד

הצפון שוב בוער: שריפה בגלל מתקפת כטב"מים על מטולה
הצפון בוער, צילום: Ayal Margolin,Flash90

עם סיומו של חג הקורבן ולאחר שקט יחסי בימים האחרונים, בחיזבאללה שבו לשגרת התקיפות הרגילה וכבר הבוקר (ד') נורו מספר מטחים לעבר הצפון, כאשר חיזבאללה פירסם לקיחת אחריות אחת על מתקפת כטב"מים לעבר ריכוז של חיילים במטולה. מאז הבוקר, התראות מפני חדירת כלי טיס הופעלו פעמיים באזור מטולה וקריית שמונה ואזעקת צבע אדום הופעלה בשלומי. ממועצה אזורית גליל עליון נמסר: "זוהו פגיעות בגזרת מטולה. שריפה פרצה במקום. לא דווח על נפגעים בגוף".

מטריד: כטב"מ חיזבאללה צילם אתרים סודיים בשמי ישראל

כזכור, לאחר שישראל העלתה את רף האיומים על לבנון, אתמול פרסם החיזבאללה תיעוד מטריד מכטב"מי ריגול שנכנסו לעומק שטח ישראל ותיעדו במשך דקות ארוכות מרכזים אזרחיים הומי אדם, אתרים ביטחוניים חסויים של חברת רפא"ל, אתרים ביטחוניים של חיל הים בחיפה, מתקנים לאחסון נפט וחומרים כימיים אחרים, מחסני כיפת ברזל וקלע דוד ועוד.

בפיקוד צפון אישרו תוכניות להתקפה בלבנון

במקביל, מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין וראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק קיימו אתמול אישור תוכניות והערכת מצב משותפת בפיקוד הצפון. במסגרת הערכת המצב, אושרו ותוקפו תוכניות אופרטיביות להתקפה בלבנון והתקבלו החלטות על המשך האצת המוכנות של הכוחות בשטח.