צה"ל מקים אוגדת מילואים למתנדבים שקיבלו פטור: היוזם - אלוף לשעבר

ברקע המחסור בכוח אדם, בצה"ל פועלים להקמת אוגדת מילואים חדשה שתורכב ממתנדבים שכבר קיבלו פטור משירות. האוגדה תורכב מחמש חטיבות קלות ולא תזדקק לכלים משוריינים, דבר שיקל על הקמתה. איוש המג"דים בעיצומו, היוזם: מפקד פיקוד ההכשרות בעבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/24 10:21 יא בסיון התשפד | עודכן בתאריך 17/06/24 10:26

צה"ל מקים אוגדת מילואים למתנדבים שקיבלו פטור: היוזם - אלוף לשעבר
לוחמי מילואים, ארכיון, צילום: Ayal Margolin,Flash90

המחסור בחיילים: ברקע הצורך המיידי של צה"ל בעוד לוחמים שיתפסו את הגזרות השונות, בצבא פועלים בימים אלה להקמת אוגדת מילואים חדשה שתורכב מחמש חטיבות קלות, כך על פי דיווח של העיתונאי דורון קדוש. האוגדה החדשה שתיקרא "אוגדה 96" תורכב ממתנדבים אחרי גיל הפטור. מי שעומד מאוחרי היוזמה הוא האלוף לשעבר מוטי ברוך, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים לשעבר.

על פי התכנון שאושר עקרונית בידי הרמטכ"ל, עשרות אלפי לוחמים שכבר עברו את גיל הפטור (40) ישובו לשירות מילואים וישובצו בחטיבות. האוגדה החדשה תוגדר אוגדה קלה דבר שלא יצריך עבורה רכש של רכבים משוריינים. האוגדה תקום באופן הדרגתי ובצה"ל פועלים לאיוש המג"דים של החטיבות.

חיילי מילואים, הגנה גם על בני הזוג

חיילי מילואים | צילום: Moshe Shai,FLASH 90

"כל גדוד חרדי יוריד לנו תעסוקה של אלפי אנשי מילואים רבים"

במהלך הערכת מצב שנערכה בסוף השבוע (ו') הלוי הציג החזון שלצה"ל בנושא ואמר: "אנחנו רוצים להרחיב את הבסיס כמה שיותר ממי שמגיע להתגייס. אני אומר לכם שיש הזדמנות לשינוי גם בחברה החרדית, לא מספיק רחב, אבל יש רצון לשינוי. אנחנו רוצים ללכת קדימה לא כי זה יפה, קודם כל כי צריך".

הרמטכ"ל יוצא ממסוק

הרמטכ"ל, אישר את הקמת האוגדה. צילום: דובר צה"ל

הלוי התייחס לצורך של צה"ל בלוחמים ואמר "גדוד שנקים היום, שמחזיק גזרה בבקעת הירדן, מחזיק גזרה ביהודה ושומרון, מחזיק פה גזרת הגנה. כל גדוד כזה סדיר, שאנחנו מקימים, חרדי, הוא מוריד לנו תעסוקה של אלפי אנשי מילואים רבים מאוד בזכות סדיר חובה. וזה עכשיו צורך מובהק, ולכן אנחנו מאוד מעודדים את זה, ואנחנו רוצים לעשות את זה נכון. אנחנו רוצים לעשות את זה בטוב.