מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דובר צה"ל: "צוות מומחים יבחן את הרכב המשוריין"

תת אלוף דניאל הגרי התייחס במסיבת עיתונאים לתקרית הקשה שבה נפלו שמונה לוחמים בהתפוצצות מטען על נגמ"ש: "נגרם ככל הנראה מאמצעי חבלה שהוטמן במרחב או כתוצאה מירי של טיל נגד טנקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/24 22:06 ט בסיון התשפד

דובר צה"ל: "צוות מומחים יבחן את הרכב המשוריין"
דניאל הגרי, צילום: דובר צה"ל, צילום מסך

ברקע תקרית פיצוץ הנגמ"ש ברפיח, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי ערך הערב (שבת) הצהרה לתקשורת והתייחס לתקרית. "הערב מסרנו את הבשורה הקשה מכל למשפחותיהם של שמונה לוחמי צה"ל שנפלו בקרבות בעזה" אמר הגרי. "סרן ווסים מחמוד, סגן מפקד פלוגה, ושבעה מלוחמיו נפלו לפנות בוקר במהלך התקפה על תל סולטאן שברפיח. באחד הכלים ההנדסיים בשיירה ארע פיצוץ עז שנגרם ככל הנראה מאמצעי חבלה שהוטמן במרחב או כתוצאה מירי של טיל נגד טנקים. בתוך הכלי המשוריין היו שמונת הלוחמים שנהרגו".

"צוות מומחים של משרד הביטחון וצה"ל יבחן את הרכב המשוריין"

עוד אמר הגרי: "בעקבות תקרית קשה זו צוות מומחים של משרד הביטחון וצה"ל יבחן את הרכב המשוריין ואת כל פרטי האירוע עד שנגיע לממצאים. אנחנו ערים לעובדה שיש גופים ברשתות החברתיות שמפרסמים שמות לפני אישור רשמי של דובר צה"ל. אני מבקש מכם בשעות הקשות האלה, לשמור על כבודם של הנופלים ולא להפיץ שמות עד להודעה רשמית בנושא. אנא כבדו את המשפחות השכולות, המחויבות הראשונה שלנו בצה"ל היא אליהן, ולא נסטה מעיקרון זה".

סרן ווסים מחמוד נפל בתקרית הקשה

כזכור, הבוקר הותר לפרסום שמו של אחד הנופלים באסון הקשה: סרן ווסים מחמוד, בן 23, מבית ג'ן סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601, בעוצבת עקבות הברזל (401). ראש העדה הדרוזית, השייח' מופק טריף ספד לווסים: ערב החג הקדוש לעדה הדרוזית, קיבלנו את הידיעה הקשה והכואבת על נפילת קצין צה"ל סרן ווסים מחמוד מבית ג'ן. העדה הדרוזית משלמת שוב ושוב מחיר כבד מאוד, כבד מנשוא, במלחמה. הקצין ווסים מחמוד ז"ל מבית ג'ן, מצטרף לרשימת ארוכה של חללים דרוזים אשר הקריבו את חייהם למען ביטחון המדינה מאז פרוץ המלחמה. כמה סמלית הקרבה זו ערב החג.

ווסים מחמוד

ווסים מחמוד, צילום: דובר צה"ל