הלוחמים נסעו בשיירה - על הנגמ"ש היו חומרי נפץ: פרטים חדשים על האסון ברפיח

פרטים חדשים על האסון ברפיח: הלוחמים סיימו פעולה בשכונת תל א-סולטאן במערב רפיח ועשו את דרכם אל מבנה שבו היו אמורים להעביר את הלילה | הנגמ"ש שנפגע היה החמישי או השישי בשיירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/24 21:53 ט בסיון התשפד

הלוחמים נסעו בשיירה - על הנגמ"ש היו חומרי נפץ:  פרטים חדשים על האסון ברפיח
לוחמים, אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

לאחר התקרית הקשה הבוקר (שבת) במערב רפיח שבה נפלו שמונה לוחמים, הערב נחשפו פרטים חדשים על נסיבות האירוע. מתחקיר ראשוני עולה כי בשעות הבוקר המוקדמות, סביב השעה 5:00 בבוקר, שיירה של נגמ"שים עשתה את דרכה אל עבר מבנה בו הייתה אמורה להעביר את הלילה לאחר התקפה שביצעה בשכונת תל א-סולטאן במערב רפיח, כך לפי דורון קדוש בגל"צ.

חומרי החבלה שהיו בנגמ"ש העצימו את עוצמת הפיצוץ

במהלך הנסיעה על הציר, הרכב החמישי או השישי בשיירה נפגע כתוצאה מפיצוץ מטען רב עוצמה שטרם התברר סוגו המדויק. המטען הוביל לפיצוץ חומרי חבלה רבים שהיו בדפנות הנגמ"ש ובהם לבנות חבלה ומוקשים. שמונה לוחמים נהרגו מיידית בפיצוץ ורק שעתיים לאחר מכן - צה"ל השיג גישה לכלי ופינה אותו.

סרן ווסים מחמוד נהרג בתקרית הקשה במערב רפיח

כזכור, צה"ל התיר הבוקר לפרסום כי שמונה לוחמים נהרגו בפיצוץ מטען על נגמ"ש במערב רפיח. עד כה הותר לפרסום שמו החלל סרן ווסים מחמוד, בן 23, מבית ג'ן סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601, בעוצבת עקבות הברזל (401).

"מצטרף לרשימת ארוכה של חללים דרוזים אשר הקריבו את חייהם"

ראש העדה הדרוזית, השייח' מופק טריף ספד לווסים: ערב החג הקדוש לעדה הדרוזית, קיבלנו את הידיעה הקשה והכואבת על נפילת קצין צה"ל סרן ווסים מחמוד מבית ג'ן. העדה הדרוזית משלמת שוב ושוב מחיר כבד מאוד, כבד מנשוא, במלחמה. הקצין ווסים מחמוד ז"ל מבית ג'ן, מצטרף לרשימת ארוכה של חללים דרוזים אשר הקריבו את חייהם למען ביטחון המדינה מאז פרוץ המלחמה. כמה סמלית הקרבה זו ערב החג.