מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

המטרה הסודית של אוגדה 98: פרטים חדשים על מבצע חילוץ החטופים

פרטים חדשים על המבצע הדרמטי: החטופים הוחזקו בשני מבנים במרחק 200 מטר | רכב החילות ספג אש ונתקע באמצע הפעולה | מטרתה המרכזית והסודית של אוגדה 98 - לספק כיסוי למבצע | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/24 22:23 ב בסיון התשפד

המטרה הסודית של אוגדה 98: פרטים חדשים על מבצע חילוץ החטופים
החטוף אנדריי קוזלוב נוחת בשיבא, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

לאחר מבצע החילוץ הדרמטי שבו חולצו ארבעה חטופים חיים מלב נוסיראת, הערב (שבת) נחשפו פרטים חדשים על הפעולה ההירואית: החטופים הוחזקו בשני מבנים במרחק 200 מטר זה מזה, תחת שמירה של מחבלים בודדים בכל בית. בצה"ל החליטו לפעול בשני הבתים במקביל מתוך הבנה שפעילות במבנה אחד עלול לגרום למחבלים במבנה השני להרוג את החטופים המוחזקים בו. כך חשף דורון קדוש בגל"צ.

פקד ארנון זמורה נפצע אנושות בפריצה למבנה שבו הוחזקו אלמוג אנדריי ושלומי

החטופים הוחזקו בתוך חדרים שהוקצו להם בבתים פרטיים על הקרקע, בסביבה אזרחית שהצריכה פעילות מדויקת וכירורגית של צה"ל לחילוצם. לאחר חילוץ נעה ארגמני, במבנה השני שבו הוחזקו אלמוג אנדריי ושלומי התפתחו חילופי אש קשים במהלכם נפצע אנושות פקד ארנון זמורה בזמן שהוביל את הצוות בפיקודו בפריצה אל המבנה.

רכב החילוץ נפגע מהירי הכבד וגדודים של אוגדה 98 הוקפצו

במהלך כל שלבי החילוץ של החטופים, הלוחמים פעלו תחת אש כבדה של מחבלים כולל ירי RPG והשיבו בירי נרחב לעבר המחבלים - מה שהוביל להרג של אזרחים בסימטאות נוסיראת. רכב החילוץ נפגע מהירי הכבד וגדודים של אוגדה 98 הוקפצו לחלץ את החטופים בסיוע אווירי של מסוקים. בניסיון לפגוע במסוקים, המחבלים שיגרו לעברם טילי קרקע אוויר - אך כשלו.

המטרה המרכזית של אוגדה 98 בכניסתה למחנות המרכז - לספק כיסוי למבצע

עוד נחשף הערב, כי מטרתה המרכזית של כניסת אוגדה 98 למחנות המרכז נועדה להוות את המעטפת המבצעית של החילות ונועדה לספק לו כיסוי. המטרה נשמרה בסוד ובצה"ל שידרו "עסקים כרגיל" והציגו את הפעילות כפשיטה שגרתית באזור.