מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרמטכ"ל בעימות ישיר עם בכיר בצה"ל: "אני זה שנכשלתי?"

רב אלוף הרצי הלוי התעמת עם מפקד הגיס הצפוני, אלוף סער צור, לאחר שהרמטכ"ל הודיע לו כי יסיים את תפקידו ובמקומו ימונה תא"ן דן גולדפוס שפיקד על אוגדה 98

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/24 11:15 כז באייר התשפד

הרמטכ"ל בעימות ישיר עם בכיר בצה"ל: "אני זה שנכשלתי?"
הרמטכ"ל, צילום: David Cohen,Flash90

עימות סוער במטכ"ל: לאחר שהרמטכ"ל הודיע למפקד הגיס הצפוני, האלוף סער צור, כי יסיים את תפקידו וישתחרר מצה"ל, צור זעם על הרמטכ"ל ובין השניים התנהלה שיחה קשה במהלכה הטיח צור: "אני זה שנכשלתי? אני צריך ללכת? יש כאלה שאחראים למחדל ועדיין בתפקיד".

הרמטכ"ל השיב לצור: ראש אמ"ן פרש מהתפקיד

במהלך העימות הישיר בין השניים שנחשף הבוקר בווינט, השיב הרמטכ"ל לצור כי ראש אמ"ן אכן הודיע על פרישה מהתפקיד כחלק מלקיחת האחריות על המחדל, אך צור לא הסתפק בכך ודרש התפטרות של קצינים נוספים. מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר בשיחה אישית בין מפקד לפקוד. לא נתייחס לנאמר בשיחות מסוג זה".

ראש אמ"ן הודיע על פרישה: "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה"

כזכור, לפני כחודש וחצי, ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע לרמטכ"ל על בקשתו לפרוש מצה"ל לאור הכישלון המודיעיני החמור של אמ"ן תחת ראשותו במתקפת ה-7 באוקטובר. במכתב הפרישה כתב חליוה לרמטכ"ל: ביום שבת, 7 באוקטובר 2023, ביצע חמאס מתקפת פתע רצחנית כנגד מדינת ישראל, שתוצאותיה קשות וכואבות. אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. את אותו יום שחור אני נושא עימי מאז, יום-יום, לילה-לילה. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה".

"במקביל לתחילת התחקירים אני מבקש לסיים את תפקידי"

עוד הוסיף חליוה: "עם תחילת המלחמה הבעתי בפניך את רצוני לקבל אחריות ולסיים את תפקידי. כעת, בחלוף למעלה מחצי שנה, ובמקביל לתחילת התחקירים, אני מבקש לסיים את תפקידי ולפרוש מצה"ל, בתום השלמת שלב התחקירים ולאחר שימונה ראש אמ"ן אשר יוביל את האנשים המצוינים באגף בשנים הקרובות, תוך קיום תהליך למידה וחפיפה סדור".