מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שני מינויים בכירים בצה"ל: זה ראש חטיבת המבצעים החדש

צה"ל הודיע על מינוי שני בכירים חדשים בהחלטה משותפת של שר הביטחון והרמטכ"ל והם יחליפו את שלומי בינדר שמתמנה לראש אמ"ן, ואת אבי בלוט שמתמנה לאלוף פיקוד המרכז

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/24 22:38 יב באייר התשפד

שני מינויים בכירים בצה"ל: זה ראש חטיבת המבצעים החדש
הרמטכ"ל הרצי הלוי, צילום: Flash90

לאחר שהחליטו על מינויים של שלומי בינדר לראשות אמ"ן ואבי בלוט לאלוף פיקוד המרכז, הרמטכ"ל ושר הביטחון הודיעו על הבכירים אשר צפויים להחליף אותם: תא"ל דן נוימן, שהיה מפקד אוגדה 36 ימונה למפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ומטה, ואילו תא"ל ישראל שומר, מפקד אוגדה 146 אשר נלחמת בגבול הצפון מתחילת המלחמה יקודם לראש חטיבת המבצעים במקום דן גולדפוס שלא יקודם לתפקיד זה.

תת-אלוף דן נוימן

תת-אלוף דן נוימן צילום: Wikipedia CC BY 3.0 דובר צה"ל

תת-אלוף ישראל שומר

תת-אלוף ישראל שומר צילום: דובר צה"ל

דן גולדפוס יהיה מפקד הגיס הצפוני

כזכור בשורת מינויים שאושרו בתחילת החודש הוחלט כי לתפקיד מפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון בזרוע היבשה ימונה תת-אלוף דן גולדפוס, שפיקד על אוגדה 98 ברצועת עזה ונשא נאום עליו ננזף, אך לא השפיע כאמור על קידומו. לתפקיד ראש אגף כוח האדם ימונה תת-אלוף דוד (דדו) בר כליפא, מי שפיקד על אוגדה 36 ברצועת עזה בלחימה העיקשת. לתפקיד ראש אגף התקשוב ימונה תת-אלוף אביעד דגן, חובש כיפה גם הוא, ששירת כמפקד בסיס חיל האוויר בחצרים. כולם יועלו לדרגת אלוף.

מפקד פיקוד המרכז ימונה הסרוג תת-אלוף אבי בלוט

בנוסף, לתפקיד מפקד פיקוד המרכז ימונה הסרוג תת-אלוף אבי בלוט, שיחליף את האלוף יהודה פוקס שהתפטר עם ראש אמ"ן היוצא חליוה. בדצמבר בלוט עלה מתפקידו כמפקד אוגדת איו"ש, ויהיה האלוף הראשון שלמד במכינת עלי. מי שייכנס לתפקיד של אהרן חליוה כראש אגף המודיעין הוא תת-אלוף שלומי בינדר. מינויו עורר מחלוקות בקרב הציבור, מכיוון שטרם נקבע מה היה חלקו במחדל השבעה באוקטובר.