חצאי ימי מילואים והגבלת תקציב: למשרד האוצר נמאס מפזרנות ימי המילואים

במשרד האוצר מנסים להילחם בתופעת ימי המילואים המבוזבזים ושוקלים שורת צעדים על מנת להקל על הקופה הציבורית ולמנוע בזבוז. על פי "כלכליסט", בין הצעדים שנשקלים: חצאי ימי מילואים והגבלת התקציב לצבא | ברקע, עימות בין גלנט לסמוטריץ' על הקמת הוועדה לבחינת תקציב הביטחון

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/24 11:46 ד באייר התשפד

חצאי ימי מילואים והגבלת תקציב: למשרד האוצר נמאס מפזרנות ימי המילואים
חיילים, ארכיון, צילום: Ayal Margolin,Flash90

עם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר התגייסו לשירות מילואים מאות אלפי ישראלים ורבים מהם ממשיכים בשירות אינטנסיבי גם בימים אלה. אלא שבצד ההתגייסות המאומצת ישנה גם תופעה של "בזבוז" ימי מילואים, תופעה בה בחלק מיחידות הצבא מעניקים לאנשי המילואים תנאים מרחיקי לכת שלעיתים מגיעים גם לשירות של יום אחד בשבוע בזמן שהתגמול על שאר הימים נותר בעינו. עתה מנסים במשרד האוצר להילחם בתופעה ומנסים לגבש שורת צעדים שיקלו על הקופה הציבורית.

שכר על חצאי ימים ושכר מופחת לימי "כוננות"

על פי דיווח בעיתון "כלכליסט", בין הצעדים אותם יוזם משרד האוצר, שוקלים להגביל את התקציב למשרד הביטחון לטובת שירות המילואים, תקציב שכיום פועל על פי צורכי הצבא וללא מגבלות משמעותיות. בנוסף, נבחנות אפשרויות נוספות שבוחן האוצר הם שימוש גובר בחצאי ימי מילואים למי שמשרתים רק מספר שעות מדי יום וכן אפשרות לתשלום מופחת עבור ימי "כוננות" של אנשי המילואים.

סמוטריץ

סמוטריץ' וגלנט, עימות על עתיד תקציב הביטחון צילום: Chaim Goldberg,FLASH 90

העימות בין גלנט וסמוטריץ' על תקציב הביטחון

הדברים מגיעים ברקע העימות בין שר האוצר ושר הביטחון בנוגע להקמתה של וועדה לבחינת תקציב הביטחון. בשבוע שעבר טען סמוטריץ' כי "כבר חודשים רבים שר הביטחון מעכב את הקמת הוועדה לבחינת תקציב הביטחון ויעילותו אל מול האיומים החדשים. לו הועדה הייתה פועלת כפי שדרשנו ראש הממשלה ואני, אפשר היה להתקדם עם רכש בטחוני נרחב שתואם את האיומים הנוכחיים והעתידיים". נזכיר כי עוד קודם טען השר גלנט כי עיכוב רכישת שתי הטייסות החדשות (מטוסי F-15 ו-F-35) תעלה את מחירן ותעכב את הגעתן בשלוש שנים נוספות.