"זיהיתי בוודאות את אשתי ושתי בנותיי כשמסביבן מחבלי חמאס"

בעוד משפחות רבות של אזרחי ישראל שנחטפו לעזה מתחננות לעזרת הרשויות, יש מי שמנסה לפעול בעצמו. יוני אשר שזיהה את אשתו, בנותיו וחמותו בסרטונים מעזה: "אין מי שייתן את המידע, גם לא במוקד שהקימו"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 08/10/23 09:27 כג בתשרי התשפד

"זיהיתי בוודאות את אשתי ושתי בנותיי כשמסביבן מחבלי חמאס"
דורון אשר ובנותיה, נחטפו לעזה, צילום: שימוש לפי סעיף 27 א

בעוד נתונים רשמיים על החטופים טרם פורסמו, יש מי שזיהה את קרוביו בסרטונים שפורסמו ברשתות. הבוקר (א') התראיין ל"חדשות הבוקר" בערוץ 12 יוני אשר, אשר אשתו, שתי בנותיו וחמותו נחטפו לעזה וביקש פיסת מידע מהרשויות.

"אשתי ובנותיי ביקרו בקיבוץ ניר עוז, אצל חמותי. משם הן נחטפו. הייתה לי שיחה טלפונית עם אשתי בשעה 11:00 בבוקר בערך, שבה היא אמרה לי שמחבלים חדרו לתוך הבית. אותה שיחה נותקה ולאחר מכן הצלחתי לאכן את הטלפון שלה דרך חשבון הגוגל שלה, וראיתי שהמיקום של הנייד זה בחאן יונס בעזה" תיאר יוני את הרגעים הקשים.

"זיהיתי בוודאות את אשתי, את שתי בנותיי ואת חמותי"

בהמשך תיאר איך זיהה בעצמו את אשתו והבנות בסרטון שהופץ ברשתות: "זמן קצר לאחר מכן קיבלתי את הסרטון מהרשת החברתית, שבו זיהיתי בוודאות את אשתי, את שתי בנותיי ואת חמותי, כשמסביבן מחבלי חמאס. הן היו על עגלה". הוא הוסיף: "שמו לאשתי כיסוי על הראש, אבל זיהיתי אותה בוודאות. זיהיתי בוודאות גם את שתי הבנות שלי, אפילו שאחת מהן מכוסה לגמרי. באותו הרגע שראיתי את הסרטון הבנתי שהן נחטפו לרצועה".

כמו בני משפחה רבים של אזרחים שנחטפו לעזה, גם יוני לא קיבל שום אימות או מידע רשמי מהרשויות: "אין מי שייתן את המידע, גם לא במוקד שהקימו. אתמול כל היום ניסיתי להתקשר למשטרה ולהשיג אנשים דרך אנשים שמכירים אנשים, כדי להגיע לכוחות הביטחון. דיברתי עם עשרות עיתונאים, זרים ומקומיים. כל היום אני בטלפונים, 24 שעות לא ישנתי ולא אכלתי" אמר במענה לשאלתו של המגיד ניב רסקין.

https://twitter.com/prydmn6/status/1710700522187940096

אני מבקש להפיץ את התמונות שלהן ואת הסרטון

הוא סיים את הראיון ל"חדשות הבוקר" ואמר: "אני רק יכול לקוות שהן במצב סביר, אבל אף אחד לא יודע. בכל ה-24 שעות האחרונות לא יכולתי לעשות שום דבר חוץ מלהתראיין, אפילו ל-CNN. אני מבקש להפיץ את התמונות שלהן ואת הסרטון, כדי שתהיה מודעות. המדינה לא זזה".