ביידן מגיב לרצח החטופים בשבי: "אני הרוס וכועס, מנהיגי חמאס ישלמו"

לאחר ההודעה על חילוץ גופותיהם של אורי דנינו, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי, הרש גולדברג פולין, כרמל גת ועדן ירושלמי - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס הגיבו על הפרסום | "חמאס הוא ארגון טרור מרושע" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/24 08:46 כח באב התשפד | עודכן בתאריך 01/09/24 09:34

ביידן מגיב לרצח החטופים בשבי: "אני הרוס וכועס, מנהיגי חמאס ישלמו"
ג'ו ביידן וקמלה האריס |, צילום: DT phots1,Shutterstock

נשיא ארצות הברית מסר הבוקר (א') לאחר פרסום חילוץ גופותיהם של החטופים כי הוא "הרוס וכועס". ביידן הוסיף והתייחס לחטוף הרש גולדברג שהיה בעל אזרחות אמריקאית: "הרש היה בין החפים מפשע שהותקפו באכזריות".

הירש גולדברג ז"ל |

הירש גולדברג ז"ל |, צילום: מטה משפחות החטופים

"למדתי להכיר את ג'ון ורייצ'ל. הם היו אמיצים, חכמים ויציבים"

"הוא איבד את זרועו כשעזר לחברים ולזרים במהלך הטבח הפראי של חמאס". הנשיא המשיך ואמר על הוריו של הרש: "למדתי להכיר את ג'ון ורייצ'ל. הם היו אמיצים, חכמים ויציבים, אפילו שסבלו את הבלתי נתפס. אני מעריץ אותם ומתאבל איתם עמוק יותר ממה שמילים יכולות לבטא".

סגנית הנשיא ומועמדת המפלגה הדמוקרטית בבחירות הקרובות קמלה האריס הגיבה גם היא להירצחו של הרש גולדברג, בנוסף דיברה על הוריו: "ב-7 באוקטובר, הירש גולדברג פולין – אזרח אמריקני – נחטף על ידי מחבלי חמאס. תפילותיי עם ג'ון פולין ורייצ'ל גולדברג פולין, הוריו של הירש, ועם כל מי שהכיר ואהב אותו. כשפגשתי אותם השנה אמרתי להם: 'אתם לא לבד'. זה נכון גם עכשיו, כשהם מתאבלים על האובדן הקשה הזה. כפי שנאמר במסורת היהודית, יהי זכרו ברוך". עוד הוסיף: "אל תטעו, מנהיגי חמאס ישלמו על הפשעים הללו. ואנחנו נמשיך לעבוד מסביב לשעון לעסקה שתבטיח את שחרור החטופים הנותרים".

"חמאס הוא ארגון טרור מרושע"

האריס המשיכה ותקפה את ארגון הטרור חמאס: "חמאס הוא ארגון טרור מרושע. עם הרציחות האלה, לחמאס יש על הידיים עוד יותר דם אמריקני". עוד המשיכה ואמרה: "חייבים לחסל את האיום של חמאס על עם ישראל והאזרחים האמריקנים בישראל, וחמאס לא יכול לשלוט בעזה. אני מגנה בחריפות את הברוטליות המתמשכת של חמאס, וכך צריך לעשות גם שאר העולם".