מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הותר לפרסום: חולצה גופתו של חלל צה"ל שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר

במבצע משותף של צה"ל ושב"כ חולצה משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל גופתו של חלל צה"ל שנחטף ב-7 באוקטובר. הודעה נמסרה למשפחתו ולבקשתה שמו לא מותר בפרסום | נתניהו: "לב העם כולו דואב על האובדן הנורא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/24 19:58 כד באב התשפד | עודכן בתאריך 28/08/24 20:14

הותר לפרסום: חולצה גופתו של חלל צה"ל שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר
תיעוד ממבצע חילוץ גופות חטופים , צילום: דוברות השב"כ

במבצע משותף של צה"ל ושב"כ הלילה (ד') חילצו כוחות צה"ל את חלל צה"ל שנחטף ב-7 באוקטובר משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל. הלוחם נפל בקרב במהלך מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר ונחטף לעזה. הודעה נמסרה למשפחתו, ולבקשתה שמו לא מותר בפרסום.



החלל חולץ במבצע בפיקוד אוגדה 162 בהשתתפות כוחות מיוחדים מצה"ל ושב"כ ולוחמים מחטיבת הנח"ל וחטיבה 401. את המאמץ המודיעיני ניהלו במפקדת החטופים שבאגף המודיעין, כתף אל כתף עם חוקרי שב"כ ויאחב"ל בלהב 433 של המשטרה. המאמץ נמשך כמה חודשים וכלל איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות שונות לכדי תמונה אחת. לצד המאמץ המבצעי, מרכז החטופים והנעדרים בחטיבת הנפגעים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, פעל לזיהוי מהיר של החטוף ומסירת ההודעות למשפחה.

נתניהו: לב העם כולו דואב על האובדן הנורא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר: "הלילה השיבו כוחותינו ארצה את גופתו של חלל צה"ל, ששמו לא הותר לפרסום. הלוחם נפל בקרב גבורה ב-7 באוקטובר עת הגן על יישובי עוטף עזה. לב העם כולו דואב על האובדן הנורא. רעייתי שרה ואני מוסרים את תנחומינו מעומק ליבנו לבני משפחתו. אני מבקש להודות ללוחמים ולמפקדים האמיצים של השב"כ ושל צה"ל על פעולתם החשובה. מדינת ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ כדי להשיב ארצה את כל חטופינו, החיים והחללים כאחד".

שר הביטחון, יואב גלנט, מסר: "הערכתי הרבה ללוחמי צה"ל ושב"כ על מבצע נחוש וערכי לחילוץ גופתו של חלל צה"ל שנפל בקרב במהלך מתקפת חמאס בשבעה באוקטובר. השבת גופתו של החלל לקבר ישראל היא הוכחה נוספת לערבות הדדית ולמחויבות שלנו להשבתם של כל החטופים- החיים והמתים. בשעה קשה זו, ליבי עם המשפחה".