הנדודים נמשכים: ישיבת קריית שמונה מחפשת מקום לימים נוראים

אחרי שהתמקמו בישיבת נחלים, בישיבת קריית שמונה מחפשים מקום חדש לתפילות ימים נוראים: "מי שיש בידו היכולת לעזור יבוא על הברכה" | בישיבה סיכמו את השנה האחרונה: "לא נוכל לשכוח לעולם. מתפללים לשוב לקריית שמונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/24 15:42 כג באב התשפד

הנדודים נמשכים: ישיבת קריית שמונה מחפשת מקום לימים נוראים
בית מדרש. אילוסטרציה, צילום: ישי דמארי, ישיבת הכותל

כמעט שנה שישיבת קריית שמונה גולה מהצפון, ומאז הפינוי היא התמקמה בישיבת נחלים. לקראת השנה החדשה, פרסם מנכ"ל הישיבה אליאב סמואל כי הם מחפשים מקום לימים נוראים. "הישיבה מחפשת מקום לימים נוראים, ראש השנה ויום כיפור. למי שיש רעיון למקןם לכ-300 איש אשמח שיפנה אליי", כתב סמואל בקבוצות.

הרב ש"י ויצמן, בוגר הישיבה, כתב בפייסבוק: "ישיבתנו האהובה זקוקה לעזרה. מזה כמה חודשים שהתורה לא נשמעת בין כותלי העיר הצפונית. אותה עיר אליה נשלח מורי ורבי הרב צפניה דרורי שליט"א לפני שנים על ידי רבו הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל לייסד בית וועד לתורה. זה המקום בו גדלנו לתורה ויראת שמים, בו מתקיים מדי יום חיבור מפליא בין אנשי העיר לתורה, בין שמים וארץ ממש. מחפשים כעת מקום לימים הנוראים המתקרבים ומי שיש בידו היכולת לעזור יבוא על הברכה".

"מתפללים לשוב לקרית שמונה"

בפוסט שהעלתה הישיבה בפייסבוק התייחסו בישיבה לשנה המורכבת: "בשבוע שעבר יצאנו לבין הזמנים וסיימנו עוד שנה מלאה בתוכן, משברים ועליות בישיבה. את השנה האחרונה לא נוכל לשכוח לעולם, התחלנו כרגיל בא' אלול בישיבה ובתוך כחודש החלה מלחמה, בית המדרש הצטמצם כמותית, בעקבות תלמידים שגויסו ופיזית בעקבות הפינוי ממשכננו בקרית שמונה למשכננו הזמני בנחלים. עם סוף השנה אנו רוצים להודות לצוות ולמשפחותיהם, אנו מודעים כי השנה הייתה לא קלה ובכל זאת כולם עשו מעל ומעבר כדי להיות בישיבה ולהפעיל אותה. אנו מודים גם לישיבת נחלים על שאירחה אותנו בשנה האחרונה".

שריפות בקריית שמונה כתוצאה מנפילת רקטות |

שריפות בקריית שמונה כתוצאה מנפילת רקטות |, צילום: Ayal Margolin,Flash90

"גם לתלמידים מגיע תודה, לאלו שהיו בשדה הקרב מתחילת המלחמה על שמחרפים נפשם למען עם ישראל ולאלו שהיו בבית המדרש על שהחזיקו את לימוד התורה ואת בית המדרש בתקופה קשה זו. אנו מודים גם להורי התלמידים על שנתנו לנו את הזכות והשליחות המדהימה הזו. לכל תושבי קרית שמונה, תדעו שאנו שואבים את הכח שלנו מכם, ומחכים לראות אתכם בעזרת ה' בקרוב בקרית שמונה. וכמובן לקדוש ברוך הוא, תודה על הכל. אנו מתפללים לשוב לקרית שמונה, ומצפים להתחיל את השנה החדשה מיד לאחר בין הזמנים עם כוחות מחודשים ללימוד התורה", סיימו.