דובר צה"ל: "לא נוכל להשיב את כל החטופים במבצעי חילוץ"

לאחר המבצע בו הושבו גופותיהם של שישה חטופים, דובר צה"ל מתייחס בהצהרה מיוחדת למבצע ומוסר כי עדיין לא ידוע מה בדיוק גרם למותם של החטופים בשבי חמאס: "נסיבות מותם בשבי של החטופים מתוחקרות ויוצגו בהמשך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/24 20:21 טז באב התשפד

דובר צה"ל: "לא נוכל להשיב את כל החטופים במבצעי חילוץ"
דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי נשא הערב (ג') הצהרה והתייחס למבצע להשבת החטופים מחאן יונס בו הושבו גופותיהם של שישה חללים חטופים: אלכס דנציג, יורם מצגר, נדב פופלוול, יגב בוכשטב, חיים פרי ואברהם מונדר. בנוגע לנסיבות מותם של החטופים שנרצחו בשבי אמר: "נסיבות מותם בשבי של החטופים מתוחקרות ויוצגו למשפחות ולציבור בהמשך".

"לא נוכל להשיב את כולם במבצעי חילוץ"

בדבריו התייחס דובר צה"ל להמשך הלחימה ולחטופים שנותרו בשבי: "פועלים מסביב השעון ליצירת התנאים להשבת החטופים. כעת מוחזקים בשבי החמאס 109 חטופות וחטופים אנחנו לא נוותר על אף אחד, זוהי מטרת מלחמה". למרות הדברים הוסיף תא"ל הגרי: "לא נוכל להשיב את כולם במבצעי חילוץ, ולכן אנחנו פועלים בכל המאמצים".

תיעוד מהמבצע להשבת גופות החטופים

תיעוד מהמבצע להשבת גופות החטופים | צילום: דובר צה"ל

קיימת הערכה כי החטופים נחנקו למוות במנהרה עקב תקיפה של צה"ל

למרות הודעתו של דובר צה"ל, קיימת הערכה לפיה לפחות חמישה מתוך ששת גופות החטופים, נהרגו מחנק במנהרה שבה הוחזקו - כתוצאה מתקיפה של צה"ל ביעד סמוך למנהרה. האירוע התרחש במהלך פעולה של אוגדה 98 באזור, לפני כחצי שנה. הממצאים שאותרו הלילה בזירה חיזקו את ההערכה הזו, שכאמור עודנה מתוחקרת.

המבצע לחילוץ גופות החטופים בחאן יונס

המבצע לחילוץ גופות החטופים בחאן יונס | צילום: דובר צה"ל

הגופות חולצו ממנהרה בעומק עשרה מטרים

מבצע החילוץ בוצע בפיקוד אוגדה 98 על-ידי לוחמי חטיבת הצנחנים, יחידת יהל"ם וגדוד 75, לצד לוחמי השב"כ והוא התאפשר הודות למודיעין מדוייק של שב"כ, ושל יחידות המודיעין ומפקדת החטופים באגף המודיעין. במהלך המבצע איתרו הכוחות פתח מנהרה בעומק של כ-10 מטרים שמוביל לתוואי תת-קרקעי בו נמצאו גופות החטופים.