אירוע חריג בעוטף: עזתית התקרבה לגדר המערכת מכיוון הרצועה ושבה חזרה

פלסטינית התקרבה לגדר המערכת ברצועה ושבה חזרה, בשלב זה לא ברור מה היו המניעים של אותה פלסטינית. "נדהמנו לשמוע - נראה שהקונספציה כאן כדי להישאר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/24 19:34 יד באב התשפד

אירוע חריג בעוטף: עזתית התקרבה לגדר המערכת מכיוון הרצועה ושבה חזרה
גדר רצועת עזה, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

אירוע חריג היום בסמוך לגדר רצועת עזה, בשעה 13:30 לערך התקרבה פלסטינית מתוך עזה לכיוון גדר המערכת ויישובי העוטף. מספר מטרים לפני שהגיעה לגדר הספיק טנק צה"לי להגיע לאזור והיא שבה על עקבותיה חזרה מערבה, לתוך הרצועה. בשלב זה לא ברור מה היו המניעים של אותה פלסטינית והאם מישהו שלח אותה.

גבול עזה, ארכיון

גבול עזה, ארכיון, צילום: Attia Muhammed/Flash90

בפורום "עוטף ישראל" המאגד תושבים ותושבות המתגוררים בעוטף עזה אמרו כי מדובר בחציית קו תרתי משמע. הילה ברוך ליליאן חברת הפורום אמרה: "נכנסה אישה לכיוון הפרימטר הסטרילי, שלא נשמר, אנחנו בתוך המלחמה ויש חצייה של הפרימטר, אז מה יקרה כשלא תהיה מלחמה, מי ערב לנו שהביטחון שלנו שוב לא יפגע אנושות".

"אם המטה הכללי הנוכחי לא מסוגל להוביל שינוי תפיסה, כנראה שהגיע הזמן לפעול להחלפתו"

אל"מ במיל' חזי נחמה ממובילי פורום מפקדים ולוחמים במילואים אומר: "אירוע ההתקרבות לגדר מבהיר לנו שוב כי לצערנו הרב נראה שהקונספציה כאן כדי להישאר, קונספציה שטוענת שהגנה לבדה יכולה לנצח את האויב. נדהמנו לשמוע ששבוע שעבר אושרו למעלה משמונה מאות מיליון ש"ח לטובת מיגון היישובים וסכום דומה נוסף אושר לטובת מיגון קו הרכבת לשדרות. הפורום קורא לממשלה לוודא שהתפיסה הזו משתנה, עדיף שהכסף ילך להשמדת חמאס והקמת מסגרות לוחמות חדשות שכל כך חסרות בצה"ל בעת הזו במקום להמשיך ולמגן את עצמנו לדעת. אם המטה הכללי הנוכחי לא מסוגל להוביל שינוי תפיסה, כנראה שהגיע הזמן לפעול להחלפתו".