נתניהו בהתייחסות לפסגה בדוחא: "אנו מקיימים משא-ומתן, ולא מתן-ומתן"

בפתח ישיבת הממשלה נשא ראש הממשלה נתניהו הצהרה והתייחס לפסגה בדוחא שבקטאר ולנסיונות להגיע לעסקת חטופים: "אנחנו מנהלים משא-ומתן מורכב מאוד כשבצד השני עומד ארגון טרור רצחני, חסר עכבות וסרבני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/24 16:46 יד באב התשפד

נתניהו בהתייחסות לפסגה בדוחא: "אנו מקיימים משא-ומתן, ולא מתן-ומתן"
נתניהו בישיבת ממשלה, ארכיון, צילום: קובי גדעון/ לע"מ

בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה היום (א'), התייחס ראש הממשלה נתניהו לשיחות שהתקיימו בדוחא בסוף השבוע האחרון כחלק מהפסגה המדינית והניסיון להגיע לעסקת חטופים. תחילה התייחס ראש הממשלה למתיחות מול איראן ושלוחותיה ברקע החיסולים האחרונים: "ישראל ערוכה לכל איום - הן בהגנה והן בהתקפה. אנחנו נחושים להגן על עצמנו, ואנחנו גם נחושים לגבות מחיר כבד מאוד מכל אויב שיעז לתקוף אותנו מכל זירה שהיא".

"מקיימים משא ומתן ולא מתן ומתן"

בהמשך התייחס נתניהו לעסקת החטופים הנרקמת ולשיחות שהתקיימו בסוף השבוע האחרון בדוחא: "אנחנו מנהלים משא-ומתן לשחרור חטופינו. זו משימה מוסרית ולאומית ראשונה במעלה. אנחנו מנהלים משא-ומתן מורכב מאוד כשבצד השני עומד ארגון טרור רצחני, חסר עכבות וסרבני. אבל אני רוצה להדגיש – אנו מקיימים משא-ומתן, ולא מתן-ומתן".

עומדים איתן על עקרונות שקבענו ושתואמים את מתווה ה-27 במאי

נתניהו התייחס במרומז גם לביקורות נגדו על כך שהוא פועל מאחורי הקלעים לטרפד את העסקה: "לצד המאמצים הכבירים שאנו עושים להחזרת חטופינו, אנחנו עומדים איתן על העקרונות שקבענו, שהם חיוניים לביטחון ישראל. העקרונות הללו, אני חוזר ואומר, תואמים את מתווה ה-27 במאי, שזכה לתמיכה אמריקנית". את האשמה בסיכול העסקה הפנה נתניהו בסוף דבריו כלפי החמאס: "החמאס, עד לרגע זה דבק בסרבנותו. הוא אפילו לא שלח נציג לשיחות בדוחה. ולכן, את הלחץ צריך להפנות לחמאס ולסינוואר, ולא לממשלת ישראל". בתוך כך, מחר ייפגש ראש הממשלה נתניהו עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן בשעה 11:00 בלשכתו.

ברנע ובר, אין התקדמות

ברנע ובר, נציגים במשלחת הישראלית בדוחא | צילום: Jonathan Shaul,Flash90

עינב צאנגאוקר מגיבה לנתניהו: "ניתוק מוחלט"

לשמע דברי נתניהו הגיבה עינב צאנגאוקר, אימו של החטוף מתן צאנגאוקר: "נתניהו, יש דברים שאי אפשר להתגמש עליהם וזה החיים של מתן שלי ושל שאר החטופים החיים שזו ההזדמנות האחרונה להציל. כל גורמי הביטחון אומרים שהוסרו המכשולים הביטחוניים ושהעסקה היא אינטרס ביטחוני.
בלתי נתפס שאחרי עשרה חודשים שחטופים מתים בשבי בגללך אתה מתרברב על ניהול המשא ומתן שלך. ניתוק מוחלט".