בצל הפסגה המדינית: הקבינט יתכנס לדיון בבור בקריה

לצד המשא ומתן בפסגה המדינית בדוחא, הקבינט המדיני בטחוני יתכנס הערב לדיון בבור בקריה. המשלחת הישראלית תגיע לדיונים בהרכב מלא בעוד חמאס נותר בעמדתו ולא ישלח נציגים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/24 07:39 יא באב התשפד | עודכן בתאריך 15/08/24 10:57

בצל הפסגה המדינית: הקבינט יתכנס לדיון בבור בקריה
ישיבת הקבינט, ארכיון, צילום: לשכת ראש הממשלה

במקביל לפסגה המדינית שתתחיל היום (ה') בדוחא, יתכנס הערב הקבינט המדיני בטחוני בבור שבקריה בכדי לדון על ההתפתחויות ועל המשא ומתן להשבת החטופים. לפסגה תגיע המשלחת הישראלית בהרכב מלא עם ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ואלוף במילואים ניצן אלון בעוד חמאס הודיע כי לא ישלח נציגים.

מגעים בין ישראל לחברה זרה לאבטחת ציר נצרים

לצד סוגיית החטופים יידונו התנאים שמציב חמאס לעסקה בהם תנאים הנוגעים לנוכחותו של צה"ל ברצועה. כחלק מהעיסוק בשאלת "היום שאחרי" ברצועת עזה, גורמים במערכת הביטחון ניהלו מגעים עם חברת האבטחה האמריקנית GDC, שנמצאת בבעלות איש העסקים האמריקני-ישראלי מוטי כהנא, בנוגע לאבטחת ציר נצרים.

על פי התוכנית, החברה תקבל את הסמכות לאורך הציר ותפקידה יהיה למנוע מעבר מחבלים מדרום הרצועה לצפונה, אך לעת עתה המגעים נעצרו בעיקר בשל חוסר החלטה מצד הדרג המדיני בישראל. כך על פי דיווח בכאן 11.

ראש השב"כ וראש המוסד ישתתפו בפסגה המדינית

ראש השב"כ וראש המוסד ישתתפו בפסגה המדינית | צילום: Chaim Goldberg,Flash90

חמאס לא יגיע לשיחות

הפסגה שתחל אחר הצהריים עתידה להימשך יומיים. אך על אף הציפיות ככל הנראה לא תהיה נציגות של חמאס, שכן בארגון הטרור סירבו להגיע לשיחות. עם זאת, בישראל עדיין מקווים כי הדיונים יביאו להתקדמות משמעותית בשיחות. אחד מנושאי הדיון הבולטים ביותר הוא כאמור מעבר נצרים, שישראל דורשת להקים בו נקודות בידוק עבור החוזרים לצפון הרצועה, במטרה לוודא שמחבלי חמאס לא יחזרו. עם זאת, בחמאס עדיין מתנגדים לכך וטרם נראה שהדיון בנושא מתקדם.

מסדרון נצרים

מסדרון נצרים, במוקד המחלוקת | צילום: דובר צה"ל

שגרירי המדינות בישראל בהצהרה משותפת: "זה הזמן לחזור הביתה"

זאת לאחר הצהרה משותפת של שגרירי גרמניה, בריטניה וארה"ב בישראל. במהלך ההצהרה דיבר השגריר מארצות הברית, ג'ק לו, על המאמצים לקראת הפסגה מחר: "הבהרנו שהעדיפות הראשונה שלנו היא למצוא פתרון ולעשות זאת עכשיו. בשם האנושיות, זה הזמן של החטופים לחזור הביתה. הנשיא ביידן לא חוסך במאמצים".

שגריר גרמניה אמר: "אני פה מתוך תקווה ותחושת דחיפות. תקוותם של מיליונים בעזה ובישראל תלויה בעסקה ובהשגת הסיוע הנחוץ. שינוי המציאות בעזה ובנייה מחדש, לצד עסקה, תפתח אפשרויות לפתרון דיפלומטי בצפון ולהשבת תושבי ישראל לבתיהם. זה צריך להתחיל בהקדם".