גלנט: למרות הלחימה בשבע גזרות - זאת המטרה העליונה

שר הביטחון יואב גלנט העניק סקירה ביטחונית לועדת חוץ וביטחון, בראשות חבר הכנסת יולי אדלשטיין. "האיומים מטהרן ומביירות עלולים להתממש - אנחנו בדריכות ובכוננות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/24 15:27 ח באב התשפד

גלנט: למרות הלחימה בשבע גזרות - זאת המטרה העליונה
גלנט ואדלשטיין, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

שר הביטחון יואב גלנט, אירח היום בלשכתו את חברי ועדת חוץ וביטחון בראשות יו"ר הועדה ח"כ יולי אדלשטיין, והעניק סקירה ביטחונית על התקדמות המלחמה, המאמצים להשבת החטופים והצורך המבצעי בגיוס הולך וגובר של אוכלוסיות נוספות לשירות בצה"ל.

השר השיב לשאלותיהם של חברי הכנסת, והדגיש כי קיים צורך מהותי בקידום חוק הארכת שירות הסדיר ללא חיבור לכל חוק אחר, על מנת לענות על הצורך המבצעי ולהקל על משרתי המילואים. "בחודש האחרון מערכת הביטחון רשמה שורה של הישגים אופרטיביים-מבצעיים מאוד מרשימים, זה מתורגם להקרנה של עוצמה אזורית וגם להתקדמות בהשגת מטרות המלחמה. רק אם ניקח את הפעולות של חודש יולי, נבחין בהקרנת עוצמה, העזה, נחישות והתמדה".

"אנחנו בימים של דריכות וכוננות", אמר גלנט, "האיומים מטהרן ומביירות עלולים להתממש וחשוב להסביר לכולם שמוכנות, היערכות וכוננות הן לא מילים נרדפות לפחד ופאניקה, אנחנו בדריכות ובכוננות. בימים האחרונים אנחנו מקדישים את הזמן שלנו גם לחיזוק ההגנה וגם ליצירת אפשרויות התקפיות בתגובה, וגם כיוזמה אם יידרש - בכל מקום ובכל אזור, כשהיעד המרכזי הוא הגנה על אזרחי מדינת ישראל".

אימונים נרחבים

אימונים נרחבים בצפון הארץ, צילום: דובר צה"ל

גלנט: "זאת משימת המלחמה ששמנו לעצמנו"

לדברי שר הביטחון, "יש השקעה גדולה מאוד ברבדים שונים בתיאום האסטרטגי, ואני נמצא בקשר הדוק עם שרי ההגנה, קודם כל עם לויד אוסטין, אבל גם גורמים נוספים בממשל האמריקאי ובבית הלבן. אני חושב שזו קואליציה שהוכיחה את עצמה בצורה טובה בחודש אפריל ואני חושב שהיא עומדת איתנו, יחד עם זאת האתגרים תמיד יכולים להראות בצורה שונה ואנחנו צריכים להיות מוכנים לכל החלופות".

גלנט ואדלשטיין

גלנט ואדלשטיין צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון |

גלנט הזכיר כי המטרה העליונה כפי שהוגדרה, למרות הלחימה העצימה בשבע הגזרות, הייתה פירוק הארגון החמאס והשבת החטופים. "זאת משימת המלחמה ששמנו לעצמנו, ואני חושב שנוצר חופש פעולה גדול בזכות הפעולה הצבאית שהיא פעולה איכותית, היא נעשית באומץ לב, בנחישות וגם במחירים כבדים כולל אתמול. החובה שלנו כמקבלי החלטות, לחתור להביא את ההישג המבצעי ומצד שני - כמו שהתחייבנו במטרות המלחמה ליצור את התנאים על מנת להשיב את החטופים. ויצירת התנאים באה דרך יצירת הלחץ הצבאי ויכולה להביא אחריה עסקה שתביא את החטופים גם אם זה יהיה ביותר מפעימה אחת".