צה"ל עוצר את האירוע האזרחי בציר נצרים: שטח צבאי סגור הוכרז בעוטף

צה"ל הכריז על אזורים בעוטף עזה כשטח צבאי סגור כדי למנוע אירוע קינות בכניסה לציר נצרים: "לא תותר תנועה, מלבד תנועת תושבי היישובים המתגוררים בשטח זה, בהצגת תעודת זהות, ואזרחים מורשים על פי הצו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/24 11:23 ח באב התשפד

צה"ל עוצר את האירוע האזרחי בציר נצרים: שטח צבאי סגור הוכרז בעוטף
מחסום, צילום: דובר צה"ל

בניסיון למנוע את אירוע הקינות שמתוכנן להתקיים הערב (ב') בכניסה לציר נצרים, מפקד פיקוד הדרום חתם על צו לשינוי במדיניות השטח הצבאי הסגור במספר מרחבים בעוטף. החל משעות הצהריים כוחות המשטרה יהיו פרוסים בצירים ובאזורים הרלוונטיים, בהם הושם דגש בשמירה על הסדר הציבורי ובפיקוח על הזרמת התנועה בכבישים וחסימות המעברים בהתאם.

השטחים החקלאיים והצמתים שייסגרו לתנועה

במסגרת הצו, השטחים החקלאיים בין מעבר ארז, יד מרדכי, צומת שער הנגב, צומת נתיבות ועד נחל עוז יסגרו לתנועה. בנוסף, יסגרו השטחים החקלאיים מציר הגישה של בית העלמין בנתיבות ועד המפגש עם כביש 234, ומשם עד גדר המערכת. כמו כן, יסגר מרחב נחל אשכול מצומת רעים דרך צומת אורים, לצומת מעון ומשם לגדר המערכת.

  • כביש 4 מצומת יד מרדכי עד נתיב העשרה.
  • כביש 34 ייסגר לתנועה מכיוון צומת יד מרדכי ועד צומת שער הנגב (כיוון אחד).
  • כביש 25 ייסגר לתנועה מהכניסה הצפונית לעיר נתיבות (צומת המזלג) ועד צומת סעד.
  • כביש 232 ייסגר לתנועה מצומת שער הנגב ועד צומת רעים.
  • כביש 241 ייסגר לתנועה מצומת אורים עד צומת מגן.
  • כביש 234 ייסגר לתנועה מצומת אורים עד צומת רעים.

השהות במקום מהווה סכנה לפגיעה בחיי אדם

מהמשטרה נמסר: "מדובר באזורים המהווים שטחים צבאים סגורים והנסיעה בצירים ובשטחים הפתוחים, לרבות השהות שם, אסורה על פי צו אלוף. בנוסף, במרחב המעברים קיימים איומי צליפה וירי תל"מ והשהות במקום מהווה סכנה לפגיעה בחיי אדם. ציבור הנהגים ואזרחים מתבקשים לפעול על פי הנחיות השוטרים ומשטרה הצבאית ולנסוע בצירים חלופיים על מנת להפחית את עומסי התנועה בכבישים. קיים איסור לחצות גדרות, לנוע בדרכי עפר לא מסומנות ולהיכנס למקומות מגודרים ומשולטים".