בניגוד לעמדת היועמ"שית, הממשלה אישרה - נתניהו ימנה את נציב שירות המדינה

בניגוד לעמדת היועמ"שית, הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה, שעל פיה הוא זה שיבחר את נציב שירות המדינה ולא ועדת איתור כמקובל. לפני אישור ההצעה, סגנה של בהרב מיארה כתב: "ההצעה איננה הולמת את אמות המידה המשפטיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/24 14:53 ז באב התשפד

בניגוד לעמדת היועמ"שית, הממשלה אישרה - נתניהו ימנה את נציב שירות המדינה
בנימין נתניהו | , צילום: Miriam Alster,Flash90

חברי הממשלה אישרו היום (א') פה אחד את הצעתו של בנימין נתניהו בנוגע לנציבות שירות המדינה. על פי ההצעה, נתניהו יבחר את הנציב ולא ועדת איתור. ההצעה אושרה למרות התנגדות היועמ"שית. עורך הדין גיל לימון, סגנה של בהרב מיארה פרסם מכתב לפני אישור ההצעה ובו כתב: "ההצעה איננה הולמת את אמות המידה המשפטיות המהותיות בנוגע למינוי בעלי תפקידים בכירים".

גלי בהרב מיארה

גלי בהרב מיארה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

יש לקבוע הליך תחרותי כדי לאפשר למועמדים מתאימים להתמודד"

על פי ההצעה, הממשלה תבחר את נציב שירות המדינה בפטור ממכרז. כלומר, נתניהו יבחר אותו ואז הועדה המייעצת למינוי בכירים תדון במינוי, כפי שהיא עושה במינוי רמטכ"ל, מפכ"ל ועוד. עוד כתב לימון במכתבו: "אישורה יביא לכך שהליך מינויו של נציב שירות המדינה הבא לא יוכל להגשים את התכלית של מינוי בעל תפקיד מקצועי ועצמאי". בנוסף המשיך וקבע: "יש לקבוע הליך תחרותי פתוח לבחירת נציב שירות המדינה כדי לאפשר למועמדים מתאימים להתמודד על התפקיד".

"היועצת המשפטית דורשת להכתיב לממשלה את מדיניותה כאילו היא הייתה הממשלה"

חברי הממשלה תקפו את היועמ"שית, את סגנה ואת ההחלטה. המזכיר יוסי פוקס טען: "לאחרונה מתבצעים ניסיונות חסרי תקדים של הייעוץ המשפטי לשלול מן הממשלה את הסמכות והאחריות המסורים לה בדין. היועצת המשפטית דורשת להכתיב לממשלה את מדיניותה כאילו היא הייתה הממשלה הנבחרת". ראש הממשלה הוסיף: "אתם לא מבינים מה זה דמוקרטיה. אין בעיה לבדוק טוהר מידות. הציבור שולח את הנבחרים ליישם מדיניות ולמנות מינויים בכירים".