מכעיס: נאסר על ישראל להשתתף באליפות אירופה

נבחרות ישראל של ילדות וילדים בני 13-17 אשר מתחרים בספורט אולטימייט פריסבי נאסרו מלהשתתף באליפות אירופה המתקיימת בימים אלה בעיר גנט שבבלגיה ואף לצפות בה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/24 14:58 ג באב התשפד | עודכן בתאריך 07/08/24 15:05

מכעיס: נאסר על ישראל להשתתף באליפות אירופה
אנטישמיות, אילוסטרציה |, צילום: Shawn Goldberg,Shutterstock

אירועי האנטישמיות בעולם ובפרט באירופה גברו בחודשים האחרונים לאור המלחמה בעזה שפרצה בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר. היה נדמה לנו שראינו וחווינו הכול, אבל כעת האנטישמיות עלתה מדרגה. נבחרות ישראל של ילדות וילדים בני 13-17 אשר מתחרים בספורט אולטימייט פריסבי נאסרו מלהשתתף באליפות אירופה המתקיימת בימים אלה בעיר גנט שבבלגיה. כך פורסם לראשונה היום (ד') בערוץ הספורט.

אולטימייט פריזבי |

אולטימייט פריזבי | צילום: Mike Workman,Shutterstock

השתתפות המשלחת אושרה בתנאי שלא יקחו חלק באירועים החברתיים

חברי המשלחת מסרו לערוץ הספורט כי ראש העיר של גנט התנגד להשתתפות ישראל בטורניר ואיים לבטלו אם כך יקרה. המשלחת הישראלית התעקשה על השתתפות בתחרות, ולאחר כשבוע מארגני הטורניר מסרו כי "נמצא מגרש חלופי מנותק ומרוחק ממתחם האליפות הכללי שבו ישראל תוכל לשחק". החברים הוסיפו ואמרו כי השתתפות המשלחת אושרה בתנאי שהישראלים לא יקחו חלק בטקס הפתיחה ובכל האירועים החברתיים שנלווים לאליפות.

ראש העיר אסר על השתתפות נבחרת ישראל בתחרות ואף לצפות בה

אך, כאשר הנבחרת הגיעה לבלגיה, התברר כי באותו הלילה הושחתו המגרשים שבהם הישראלים היו אמורים להתאמן על ידי כתובות גרפיטי. לאחר האירוע, יצאה הודעה רשמית מטעם ראש העיר גנט כי הוא אוסר על נבחרת ישראל להשתתף בתחרות ואף לצפות בה.

הבלגים טענו כי האיסור מגיע לאור כך שאין יכולות למשטרה להגן על הספורטאים הישראלים. נכון לעכשיו, המשלחת תקועה בבלגיה לאור כך שאין להם כרטיסי טיסה חלופיים בגלל המצב הביטחוני המתוח בישראל, ולכן חברי המשלחת נאלצים להישאר במלון עד הודעה חדשה.